۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84643940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده  مردم رشتخوار:آمریکا  باید تحریم های اقتصای علیه ایران  را  لغو کند

تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مانور رسانه های غربی در اقدام آمریکا به لغو برخی تحریم ها گفت: آمریکا معافیت های تحریمی برنامه های هسته ای را لغو کرده درحالی که این امر دردی را دوا نمی کند و باید تحریم های اقتصادی لغو شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور فدکی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از بازگشت بخشی از معافیت‌های تحریمی برنامه هسته‌ای ایران خبر داد که  این معافیت‌های مربوط به نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایران، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران که در می ۲۰۲۰ توسط مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا لغو شده بودند.

وی اظهار کرد: رسانه های غربی تلاش کردند این بازگشت معافیت تحریمی را برجسته کرده و آن را به عنوان حسن نیت آمریکا در بحبوحه مذاکرات مطرح کنند؛ این در حالی است که این اقدام دولت آمریکا، به لحاظ کارکردی، دردی را از تحریم‌های وضع شده علیه ایران دوا نمی‌کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر آمریکا به دنبال کاهش تحریم‌ها و تخفیف فشار حداکثری بود، بایستی بخشی از تحریم‌های اقتصادی ایران را رفع می‌کرد تا ایران بتواند به منابع خود دسترسی داشته باشد.

احمدپور فدکی  اظهار کرد:دولت فعلی آمریکا تاکنون با تداوم سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران تلاش کرده اهدافی را که ترامپ  نتوانست محقق کند، با ارائه وعده‌های بی‌پشتوانه تامین کند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha