به گزارش روز سهشنبه ایرنا، در بیانیه هیات داوران بخش اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی آمده است: میگوییم سینما یک پیکره واحد است که تبلیغات جزیی از آن است. میگوییم تبلیغات نقش انکارناپذیری در جذب مخاطب به سینما دارد. میگوییم با رونق تبلیغات سینما، سینما هم رونق میگیرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: با این همه باید اذعان داشت سینما همچنان از کمتوجهی به امر تبلیغات مناسب رنج میبرد. گرچه جشنواره فیلم فجر با اهدای جوایز و ارج نهادن به آثار (هنرمندان) این بخش از سینما قصد آن دارد تا توجه پخشکنندگان و تهیهکنندگان را به این مقوله مهم جلب کند و هنرمندان را به آفرینش آثار تاثیرگذارتر ترغیب کنند اما متٲسفانه هنوز این اتفاق، آنگونه که شایسته سینمای ایران است به وقوع نپیوسته است.
این هیٲت داوران با بررسی آثار بخش مسابقه مبتنی بر سه اصل هدفمندی، مفاهیم خلاقانه و اجرای مناسب، ضمن قدردانی از همه دستاندرکاران بخش اقلام تبلیغی، نامزدهای خود را در سه بخش عکسِ فیلم، پوستر و آنونس و تیزر به شرح ذیل اعلام میدارد.
نامزدهای بخش عکس
امید صالحی برای عکسهای فیلم آتابای، فتاح ذینوری برای عکسهای فیلم زیرنورکم، حبیب مجیدی برای عکسهای فیلم منصور
نامزدهای بخش پوستر فیلم
پوستر فیلم گورکن اثر عرفان بهکار مهربانی، پوستر فیلم منصور اثر محمد تقیپور، پوستر فیلم پیرمردها نمیمیرند اثر احسان برآبادی.
هیات داوران امیدوار است، طراحان گرافیک عزیز و سفارشدهندگان پوستر در سال آینده آثار شایستهتری را به جشنواره ارائه دهند.
نامزدهای بخش آنونس و تیزر
هیات داوران نمیتوانند خرسندی خود را از پیشرفت محسوس آثار ارائه شده در این بخش ابراز ننمایند. با توجه به اهمیت انکارناپذیر این بخش در جذب مخاطب، هیات داوران ماندگاری و تاثیرگذاری اقلام تبلیغاتی در تاریخ سینما، باور دارد که ارزش مادی جوایز این بخش، بهتر است هم اندازه دیگر صنوف حرفهای تعریف شود.
روحالله موحدی برای ساخت آنونس فیلم سیاه باز، کیومرث بیکزند برای ساخت آنونس فیلم بیهمهچیز، امید میرزایی برای ساخت آنونس فیلمهای صحنهزنی و تک تیرانداز.
هیات داوران بخش مسابقه اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی سینمای ایران عبارتند از مهرداد خوشبخت، محمد روحالامین، علی نیکرفتار.
نظر شما