تحویل ۸ هزار و ۵۲۷ سند املاک بنیاد علوی به مردم گلستان آغاز شد
عکس مربوط به واگذاری اسناد بنیاد علوی در سال گذشته است

گرگان - ایرنا - همزمان با نهمین روز گرامیداشت دهه فجر، واگذاری هشت هزار و ۵۲۷ فقره سند املاک غصب شده خاندان پهلوی با کاربری مسکونی، تجاری و کشاورزی به اقشار مختلف مردم گلستان آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این مراسم استاندار، فرمانده سپاه نینوا گلستان، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان ادارات کل و روحانیان شیعه‌ و سنی استان شرکت داشتند. 

سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان میهمان ویدئو کنفرانسی این مراسم بود.

مطابق گزارش اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان، از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۶۴۰ سند روستایی و ۸۸۷ سند شهری شامل هفت هزار و ۸۸۴ فقره کاربری مسکونی، ۵۹۷ فقره کشاورزی، ۴۱ فقره تجاری و چهاره فقره با سایر کاربریها در استان به مردم واگذار شد.

براساس این گزارش، اسناد املاک واگذارشده امروز ۲۳ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۲۱۷ مترمربع مساحت دارد و ارزش آن ۴۵ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال برآورد می شود.

سال قبل پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور در مراسم واگذاری اسناد املاک غصب شده رژیم پهلوی به مردم گلستان اعلام کرده بود: بیشترین غصب املاک قبل از انقلاب در کشور مربوط به گلستان است.

گلستان از استان‌های شمالی کشور است که یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد ساکنان این استان بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha