۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84644704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز اول باغات زیتون سرچم هلیلان به بهره برداری رسید

ایلام - ایرنا - مرحله اول پروژه باغات ۵۰۰ هکتاری زیتون سرچم هلیلان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، استاندار و جمعی از مسوولان استان ایلام مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این طرح اظهار داشت: ۷۰ درصد اراضی مفید قابل کشت مرحله نخست این طرح به وسعت ۲۵۰ هکتار به زیر کشت نهال زیتون رفته است و در مرحله دوم نیز علاوه بر درختان زیتون، درختان مثمر دیگر متناسب با موقعیت جغرافیای و اقلیمی منطقه کشت خواهد شد.

اقبال گراوند افزود: روند ایجاد این پروژه بهمن ماه سال ۹۷ بود که با تکمیل مرحله دوم در اسفند ۱۴۰۱ این طرح به اتمام می رسد و در فاز اول ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است و برای ۴۲ نفر اشتغال زایی مستقیم و ۱۰ نفر غیر مستقیم  ایجاد کرده است که عمده این نیروها را افراد بومی منطقه تشکیل داده اند و با تکمیل نهایی هر ۲ مرحله میزان اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم طرح بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: ثمردهی اقتصادی این پروژه بعد از چهار سال آغاز می شود و طبق برآوردها میانگین تولید زیتون یک هزار و ۵۰۰ در سال خواهد بود که اینجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز شکل خواهد گرفت.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: برای این طرح سه حلقه چاه آب و ۲ خط انتقال آب به طول هرکدام ۲.۵ کیلومتر و سیستم های تحت فشار در سطح ۲۵۰ هکتار در فاز اول انجام گرفته است.

گراوند ادامه داد: برای تکمیل فاز دوم این طرح نیز ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه برآورد اولیه شده است و در مجموع برای هر ۲ فاز ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در کتار فعالیت های کشاورزی و اقتصادی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و تسهیل گری برای ساکنان منطقه با اولویت زنان و دختران نیز انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا این طرح با مجری گری شرکت کشت و صنعت شهید مطهری وابسته به بنیاد مستضعفان انجام گرفت.

افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار مهران، مجتمع گلخانه ای صالح آباد و کارخانه تولید خوراک دام و طیور از دیگر برنامه های علی مراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارتخانه جهاد کشاورزی در سفر ۲ روزه به استان ایلام بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha