تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان فارس به بهره‌برداری رسید

شیراز - ایرنا- تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان فارس، چهارشنبه در آیین ویدیوکنفرانس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی در مناطق مختلف کشور با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان چهارشنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی با حضور در شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی را در استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان افتتاح کرد.

بر اساس آمار اعلام شده از شرکت گاز منطقه ۵ ، با راه‌اندازی تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان ۸، توان انتقال گاز کشور در آینده‌ای نزدیک روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش می‌یابد.
در تاسیسات ارسنجان ۸، چهار واحد توربوکمپرسور گازی نصب شده است، راه‌اندازی کامل این تاسیسات سبب افزایش پایداری انتقال گاز و به‌دنبال آن افزایش روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی دیگر خواهد شد.

محمد سیفی، سرپرست منطقه ۵ عملیات انتقال گاز نیز در این باره گفت: مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان در ۲۰ کیلومتری شهرستان ارسنجان فارس با دو ایستگاه بر روی خطوط چهارم و هشتم سراسری فعال است.
بر اساس این گزارش، منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با بهره‌مندی از خطوط لوله فشار قوی و تاسیسات تقویت فشار گاز شامل بیش از ۱۷۰۰ مگاوات یونیت، وظیفه انتقال حدود ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور را در گستره‌ای به وسعت استان فارس و بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و یزد عهده‌دار است.

در این مراسم گازرسانی به ۱۴ شهر، هزار و ۴۵۹ روستا و ۴ هزار و ۱۰۴ واحد صنعتی و نیز طرح پتروکیمیای ابن‌سینا و ۱۱ طرح انتقال گاز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
رئیس جمهور همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ شهر، ۱۲۳۹ روستا و ۱۳۵۱ واحد صنعتی با محوریت مناطق کم‌برخوردار و همچنین ۸ طرح انتقال گاز را صادر کرد.
رئیسی در این مراسم در ارتباط تصویری با محل افتتاح پروژه‌ها در شهر ماهشهر استان خوزستان، شهر نوسود استان کرمانشاه و شهر ارسنجان استان فارس در جریان پروژه‌های انجام شده در این مناطق قرار گرفت.

تاسیسات گاز ارسنجان  جهت انتقال ۱۰۸.۱ میلیون مترمکعب گاز در روز با فشار اولیه ۹۹۳ و فشار خروجی ۱۳۰۵ پوند بر اینچ مربع طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha