استاندار فارس: واحدهای تولیدی استان تمام ظرفیت خود را فعال کنند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: انتظار داریم که واحدهای تولیدی استان بر اساس برنامه زمان‌بندی نسبت به فعال‌سازی ظرفیت تولید خودشان در تمام ابعاد اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس در شیراز، راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌ تعطیل را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود: طبق مصوبات سفر مهرماه رئیس جمهور به فارس، باید شرایط برای فعال شدن و ایجاد شرایط تولید در این کارخانه‌ها فراهم شود.
وی ادامه داد: از واحدهای تولیدی نیز انتظار داریم که نسبت به فعال‌سازی ظرفیت تولیدشان اقدام کنند و چنانچه این کار به کندی و غیر معمول پیش رود واحدهای متخلف به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

لزوم افزایش توان تامین روغن در فارس
استاندار فارس، تامین روغن مورد نیاز استان را امری ضروری دانست و بیان کرد: اگر روغن مورد نیاز استان تامین نشود مشکلاتی ایجاد خواهد شد و بنابراین ضرورت دارد که توان استان در این زمینه افزیش یابد.
ایمانیه، در خصوص درخواست تغییر کاربری زمین کارخانه فعلی روغن نرگس شیراز برای تامین نقدینگی مورد نیاز جهت تکمیل کارخانه جدید گفت: به طور صریح و قاطع اعلام می‌کنم که هیچگونه تغییر کاربری نخواهیم داشت.
وی گفت: کارخانه تولید کاغذ زاگرس فارس هم هر زمان که طرح توجیهی خود را آماده کند جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهد شد.

برنامه راه‌اندازی کارخانه آزمایش باید اصلاح شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم گفت: برنامه راه‌اندازی خط تولید کارخانه آزمایش قابل اصلاح است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.
عبدالعظیم خادم حمزه افزود: نباید از حسن نیت دولت و ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سوء‌ استفاده شود.
وی ادامه داد: نگاه و برنامه واحدهای تولیدی از جمله کارخانه آزمایش باید در جهت تولید محصول با کیفیت با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا باشد چرا که دنیا با شتاب به سمت توسعه تکنولوژی در حال حرکت است.

روند راه اندازی کارخانه آزمایش بسیار کند است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، روند پیشرفت فیزیکی راه‌اندازی کارخانه آزمایش بسیار کُند است و وعده‌های داده شده با اقدامات انجام شده توسط عوامل این مجموعه تطابق ندارد.
حمیدرضا ایزدی افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس رفع مشکلات کارخانه قند ممسنی بود که مراحل نوسازی و بازسازی و دریافت تسهیلات بانکی آن جهت تامین گاز مورد نیاز در حال انجام است.
او بیان کرد: علاوه بر این، اقداماتی نیز در زمینه پرداخت حقوق بازنشستگان این کارخانه، بکارگیری منابع انسانی توانمند و دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به منظور تامین مواد اولیه این کارخانه صورت گرفته است.
وی، در خصوص کارخانه روغن نرگس شیراز هم گفت: فرآیند انتقال این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز طبق بازدیدهایی که با حضور مقامات قضایی و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی انجام گرفته با پیشرفت فیزیکی بسیار اندکی همراه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: عوامل این کارخانه موضوع تغییر کاربری و دریافت تسهیلات بانکی قابل توجه را خواستار می‌شوند که این موضوع باید طبق برنامه زمان‌بندی انجام شود.
ایزدی افزود: تامین روغن خانوار و صنف و صنعت جهت تامین نیاز مصرفی بایستی با جدیت پیگیری شود تا مشکل کمبود عرضه این محصول به متقاضیان به عنوان یک کالای اساسی نیز مرتفع شود.
وی، با اشاره به اهمیت تکمیل کارخانه کاغذ زاگرس فارس اضافه کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه، چند نوع محصول تولید خواهد شد که طبق بررسی‌های وزارت صمت،  انجمن کاغذ ایران و کارخانه کاغذسازی مازندران، این مجموعه قابلیت تولید انواع محصولات کاغذی را دارد که نیازمند منابع لازم جهت راه‌اندازی است.
او ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه تولیدی، ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که طرح توجیهی آن تا پایان ماه جاری جهت ارائه به بانک عامل به منظور دریافت تسهیلات لازم تهیه و تنظیم خواهد شد.

استاندار فارس: واحدهای تولیدی استان تمام ظرفیت خود را فعال کنند


رئیس‌جمهوری پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در بازدید سرزده از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت در سفر استانی به فارس، دستور رفع مشکلات فرا روی این کارخانه نام‌آشنا در صنعت لوازم خانگی و بازگشت آن به چرخه تولید را صادر کرد که در پی آن، اعلام شد ۲ خط تولید این کارخانه راه‌اندازی می‌شود.
رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس با تاکید بر این که صنایع غیرفعال در این استان باید احیا شوند گفت: شماری از صنایع در استان فارس تعطیل شده‌ و برخی نیز نیمه فعالند.
آیت‌الله رئیسی، به بازدید خود از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت هم اشاره کرد و افزود: امروز وضع اسفناکی در این کارخانه دیدیم که به جای اینکه کارخانه محل تولید باشد، به انبار پیاز تبدیل شده است.
کارخانه آزمایش مرودشت روزگاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در جریان خصوصی‌ سازی‌ها، در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار و سوء مدیریت کارخانه و فقدان نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی آن شد.

استاندار فارس: واحدهای تولیدی استان تمام ظرفیت خود را فعال کنند


رئیس جمهوری در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از کارخانه درحال ساخت کاغذسازی زاگرس نیز بازدید و دستور گره‌گشایی از مشکلات فراروی این واحد را صادر کرد.
آیت الله رئیسی در این بازدید گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذسازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود؛ این نکته را در بازدید قبلی خود از یک کارخانه چوب و کاغذ در شمال کشور نیز بیان کردم.
این کارخانه در جاده شیراز – مرودشت در محدوده شهرستان زرقان قرار دارد.
مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha