بیش از هزار هکتار دانه‌ روغنی برای جهش تولید در استان همدان کشت شد

همدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون هزار و ۵۶۵ هکتار دانه‌ روغنی شامل «گلرنگ» و «کاملینا» و ۱۹۲ هکتار محصولات علوفه‌ای در راستای اجرای طرح جهش تولید استان کشت شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی «منصور رضوانی جلال» افزود: ستاد فرمان حضرت امام تفاهم نامه‌ای را در سال های گذشته منعقد کرد تا استان‌ها بتوانند به سمت جهش تولید به ویژه گندم، جو و محصولات راهبردی حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان هم که از ابتدا آزمونه اجرای این برنامه بود کار خود را با قوت آغاز کرد تا بتواند با هماهنگی و حمایت ستاد فرمان امام(ره) از تولیدات راهبردی نظیر گندم و حبوبات که انجام می‌دهد تولیدات خوب و مستمری در حوزه زراعی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۸۰ هزار هکتار در محصولات گندم دیم، نخود دیم، گلرنگ دیم، کاملینا دیم و محصولات علوفه‌ای دیم اجرا می شود.

رضوانی جلال اضافه کرد: سطح زیر کشت اراضی زراعی استان همدان ۶۱۵ هزار هکتار است که از این میزان اراضی زراعی ۴۲۷هزار هکتار به اراضی دیم و ۱۸۸ هزار هکتار به اراضی آبی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: میزان تولید محصولات زراعی امسال استان همدان سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن است و به منظور توسعه کشت نشائی در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت با هدف مدیریت آب در بخش کشاورزی استان همدان انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha