۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 2059
کد خبر: 84645097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ تخت بستری برای کودکان کرونایی در مشهد اضافه شد

مشهد- ایرنا- جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۴ تخت بستری به منظور ارائه خدمات مناسب به کودکان مبتلا به کرونا به مجموع تخت‌های بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد افزوده شد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ایوب توکلیان اظهار داشت: میزان ابتلای کودکان به کرونا در موج ششم کرونا نسبت به موج‌های قبلی افزایش یافته است و به همین منظور باید برنامه ریزی و پیش‌بینی های لازم برای خدمات رسانی به این دسته از بیماران انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا بخش مسمومین بیمارستان اکبر به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد و دو بخش غیر فعال بیمارستان با تمهیداتی در حوزه تامین نیروی انسانی به مجموع تخت های بستری کرونا اضافه شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در بیمارستان ولایت نیز ۱۰ تخت برای کودکان بیمار کرونایی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: خدمت رسانی به کودکان بیمار به ترتیب در بیمارستان اکبر، امام رضا(ع) و ولایت انجام می‌شود.

توکلیان ادامه داد: توزیع بیماران کووید ۱۹ نیز با هماهنگی اورژانس ۱۱۵ بین مراکز درمانی از دیگر اولویت‌های کمیته درمان است تا خدمت رسانی به بیماران به موقع و به خوبی انجام شود.

کودکان مبتلا به کرونا دارای بیماریهای زمینه ای در مرکز شیخ درمان می‌شوند

همچنین سرپرست مرکز آموزشی پژوهشی درمانی دکتر شیخ با بیان اینکه در این مرکز به کودکان مبتلا به سرطان، نقص ایمنی و دیالیزی خدمات ارائه می‌شود، گفت: در صورت ابتلا این دسته از بیماران به کرونا، خدمات بستری و مراقبتی را در این مرکز دریافت می‌کنند.

دکتر علی قاسمی افزود: در این راستا یک بخش با ۱۲ تخت بستری برای کودکان کرونایی مبتلا به سرطان، نقص ایمنی و دیالیزی اختصاص یافته است و در صورت ابتلا به کرونا بیماران این مرکز، در بخش جداگانه تحت مراقبت قرار می‌گیرند و به بیمارستان کودکان اکبر ارجاع داده نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: کلینیک سرپایی مرکز درمانی شیخ نیز فعال و روزانه حدود ۶۰۰ بیمار را پذیرش می‌کند که بخشی از این کودکان مبتلا به کرونا هستند و در صورتی که کودکی در شرایط حاد ابتلا به کرونا باشد، بلافاصله تعیین تکلیف و در صورت نیاز؛  خدمات بستری را در این مرکز دریافت می‌کند و در سایر موارد بیماران به صورت سرپایی خدمات ویزیت و دارو را دریافت می‌کنند.

به منظور ارائه خدمات مناسب به کودکان کرونایی، بیمارستان تخصصی کودکان اکبر، درمانگاه سلامت کودک واقع در بلوار وکیل آباد، درمانگاه نشاط کودک واقع در طلاب، درمانگاه آریان در کوهسنگی و مطب‌های پزشکان متخصص کودکان برای خدمات رسانی به کودکان در مشهد فعال هستند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موج ششم کرونا تاکنون هیچ کودک فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha