طرح‌های عمرانی و اقتصادی بخش بسطام شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شد

شاهرود- ایرنا- فرماندار شاهرود گفت: هفت طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال افتتاح و عملیات اجرایی سه طرح با اعتبار ۴۹۸ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال در بخش بسطام این شهرستان آغاز شد.

ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های بخش بسطام در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز خدمات جامع سلامت روستای قلعه نوخرقان به مساحت یکهزار و ۱۳۰ مترمربع و زیربنای ۷۴۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای سه واحد پانسیون است، ابراز داشت: واحدهای مامائی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه، بهداشت روان، محیط و خانواده در این مرکز فعال است.

جلالی به افتتاح همزمان ۶ طرح در حوزه آب و فاضلاب در بخش بسطام اشاره کرد و گفت: مخزن ذخیره آب با حجم یکهزار مترمکعب و اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی با هدف تامین آب شهر بسطام و زوم بندی شبکه به منظور مدیریت مصرف راه اندازی شد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه سه حلقه چاه در بخش بسطام به بهره برداری رسید، افزود: یک حلقه چاه در شهر بسطام با هزینه ۱۵ میلیارد ریال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در روستای آقا عبدالله با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال و مشارکت خیران راه اندازی شد.  

وی ادامه داد: اصلاح خط انتقال آب روستای دِه خیر با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، اصلاح خطوط انتقال آب چشمه سارهای روستای میغان با اعتبار پنج میلیارد ریال و جابجایی، حفر و تجهیز چاه روستای میغان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شد.

معاون استاندار سمنان از آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست ساخت جایگاه پمپ بنزین امام رضا(ع) در مسیر شاهرود به بسطام خبر داد و افزود: این جایگاه در مساحت هفت هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد، برای مرحله نخست ۲ مخزن با ظرفیت ۱۰۰ هزار لیتر و چهار نازل سوخت گیری در نظر گرفته شد.

جلالی اظهار داشت: عملیات اجرایی شبکه گازرسانی از روستای قلعه نو و خرقان به ناحیه صنعتی این روستا به طول ۲ هزار و ۸۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد، این طرح طی چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی مرحله سوم محور میامی- جیلان - کلاته خیج به طول ۱۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۱۳ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال نیز آغاز شد.

فرماندار شاهرود و هیات همراه در نهمین روز از دهه فجر با امامان جمعه شهر بسطام و کلاته خیج دیدار کردند.

۱۰۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۷۲۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال دهه فجر امسال در شاهرود افتتاح و آغاز شد.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha