بهره‌برداری از ۶ طرح عمرانی در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - ۶ طرح عمرانی، گردشگری و درمانی به یمن دهه مبارک فجر با حضور مردم و مسئولان در مناطق مختلف آستارا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرپرست فرمانداری آستارا روز چهارشنبه در آئین افتتاح طرح روکش آسفالت و ساماندهی ورودی روستای عنبران این شهرستان، گفت: امروز علاوه بر این طرح، چهار طرح عمران شهری شهرداری شامل پارک و فضای سبز، راه اندازی دفتر خدمات گردشگری و راهنمایی مسافران در ورودی شهر، فاز نخست ساماندهی بقعه شیخ محمود خیوی و بخش نوزادان و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان به بهره برداری می رسد.

عنایت رضایی پور افزود: برای اجرای این طرح ها ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین ها، احیای ظرفیت های گردشگری را برای توسعه شهرستان مهم دانست و خواستار تداوم اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام شد. 

مسئولان، در حاشیه افتتاح دفتر خدمات گردشگری، با مراحل پخت غذای محلی لونگی که در فهرست آثار فرهنگی ناملموس کشور ثبت شده است، آشنا شدند و آموزش آن را برای جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم موثر دانستند.

همچنین به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشن انقلاب با شرکت استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا برگزار شد و سرپرست فرمانداری و نماینده این شهرستان درباره چگونگی شکل گیری انقلاب و ثمرات و برکات آن سخنرانی کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha