استاندار همدان: از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان استفاده می‌کنیم

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: به منظور توسعه اقتصادی و فراهم کردن زمینه های رونق تولید، از تمامی ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از فاز پنجم شرکت تولیدی سنگ شیر پارس که همزمان با نهمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: پیشرفت و توسعه استان در گرو هماهنگی و همراهی دولت و فعالان اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه فعالان خلاق عرصه تولید، تهدید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند، اظهار داشت: در جریان تحریم‌ها اقدامات خوبی از سوی تلاش‌گران عرصه تولید برای کاهش و قطع وابستگی و جلوگیری از خروج ارز در استان همدان انجام شد که قابل تقدیر است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: با توجه به رشد و پیشرفتی که در عرصه علم، دانش و فناوری کسب کرده ایم، افق و چشم‌انداز پیش‌روی ما بسیار روشن و امیدبخش است.

وی افزود: کشورهایی هستند که از نظر ذخایر طبیعی و معادن فقیر هستند اما در راستای ایجاد و خلق دانش و تکنولوژی گام بر می‌دارند.

استاندار همدان با اشاره به توانمندی‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این چند دهه بعد از انقلاب اسلامی، دانش و تکنولوژی لازم ایجاد شده و باید از ظرفیت معادن و مواد اولیه به خوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها مواد اولیه را وارد و سپس طی فرآیندی آن را در زمینه‌های تولید به کار می‌گیرند، این در حالی است که مواد اولیه در کشور ما فراوان است و با اتکا به خلاقیت و دانش جوانان می‌توان با استفاده از منابع و مواد اولیه، ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد و صادر کرد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری که فعالان عرصه تولید را افسران جنگ اقتصادی می‌نامند و از نظر ایشان اقدام آن‌ها یک جهاد است، باید از خام‌فروشی جلوگیری کرد تا بتوان ارزش افزوده ایجاد کنیم. 

وی ادامه داد: با توجه به نبوغ و توانایی مجموعه مدیریتی شرکت سنگ شیر پارس، افق و چشم‌انداز روشنی پیش‌روی آن‌ قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان همدان توضیح داد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با عدم مدیریت صحیح، درگیر مشکلاتی شدند و به سمت تعطیلی رفته اند در حالیکه برخی از واحدهای تولیدی با مدیریت صحیح و کاردانی بدهی مالیاتی، بانکی و بیمه ندارند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیران بانکی استان همه توان خود در را راستای حمایت از واحدهای تولیدی به کار گرفته‌اند، گفت: ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت در هر استان توسط دولت سیزدهم در  برنامه‌های تولید و حمایت از تولید، در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند موثر باشد.

استاندار همدان افزود: ایجاد صندوق توسعه در هر استان توسط دولت‌سیزدهم یک حرکت بدیع و جدید است که در دولت‌های قبل سابقه نداشته است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان همدان که در امر تولید دخیل هستند، در کنار فعالان اقتصادی قرار خواهند گرفت و دولت از برنامه‌های توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان، استقبال و حمایت خواهد کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه استان، به هماهنگی و همراهی متقابل بین دولت و فعالان اقتصادی نیاز است و مجموعه مدیریتی استان در شرایط تحریم، همه توان خود را در راستای حمایت از تولید و توسعه استان به کار گرفته‌اند.

وی گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی نه‌ تنها کمکی به تولید و توسعه استان نکرده بلکه، امکانات و سرمایه‌ها را نیز تضییع کرده و هدر داده‌اند.

به گزارش ایرنا، امروز و در نهمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی چندین پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، گردشگری و مخابرات با حضور استاندار همدان در استان به بهره برداری رسید.

۵۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در مناطق مختلف استان همدان بهره برداری و یا کلنگ زنی شده که شامل بهره برداری از ۵۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۷۴ طرح با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha