آموزش در ۲۲۱ مدرسه ایلام به دلیل شیوع کرونا مجازی شد

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی ۲ هفته گذشته ۲۲۱ مدرسه و ۱۴۷ کلاس در مدارس دیگر به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده اند و آموزش آنها از طریق مجازی از سر گرفته شد.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شروع پیک ششم باید بیشتر مواظب کودکان باشیم زیرا آنان درک درستی از رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند.

وی افزود: از مهرماه تاکنون یعنی به مدت پنج ماه چهار هزار و ۸۱ دانش آموز دارای علایم کرونا بودند که بیش از نیمی از این آمار تنها متعلق به ۲ هفته قبل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دارای علامت تنها متعلق به ۲ هفته قبل هستند که این یک زنگ هشدار و خطر برای همه است.

دکتر صادقی فر تاکید کرد: طی هفته اخیر همچنین ۳۱ مدرسه ابتدایی و ۲۳ مدرسه متوسطه با تصمیم شورای مدارس غیر حضوری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ستاد استانی درخواست شده که در شهرهای نارنجی به مدت ۲ هفته مدارس را تعطیل و کار آموزش در بستر شاد و فضای مجازی دنبال شود تا اوضاع بدتر نشود.

وی افزود: تصمیم گیری در خصوص کرونا و پیشگیری از آن بسیار مهم است و با توجه به شرایط تغییر رنگ شهرها باید تصمیمات به سرعت و به دقت انجام بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، همچنین از ابتلا و بستری سه مادر باردار به کرونا در استان خبر داد و گفت: باید همه نسبت به شیوع این موج با حساسیت بیشتری پروتکل ها و محدودیت ها رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز آمار ابتلا به کرونا در ایلام از ۵۰۰ نفر افزایش یافت و بیش از ۹۰ نفر در اکنون در بیمارستان‌های ایلام بستری هستند که حال برخی از آنها وخیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha