۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84645951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران کامیون داران کانادا، احتمال اعتراض‌های مشابه در آمریکا

تهران-ایرنا- تارنمای آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن با امکان اعتراضات کامیون داران مشابه آنچه که در کانادا درباره محدودیت های کرونایی رخ داده، مواجه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تارنمای هیل افزود: این اعتراضات در حالی دولت بایدن را تهدید می کند که دولت آمریکا برای مبارزه با اختلال در زنجیره عرضه کالاها، افزایش واکسیناسیون آمریکایی و تقویت اقتصاد آمریکا تلاش می کند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه به پلیس این کشور هشدار داد بروز اعتراضاتی مانند تظاهرات در کانادا می تواند حتی سخنرانی سالانه رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «وضعیت کشور» و مسابقات قهرمانی لیگ فوتبال ملی آمریکا (سوپربول) رامختل کند.

این وزارتخانه اعلام کرده که گزارش هایی را دریافت کرده «مبنی بر این که کامیون داران ممکن است قصد بستن راه ها در برخی از شهرهای اصلی در آمریکا را داشته باشند که این اعتراضات در وهله اول در مخالفت با دستورات مربوط به واکسیناسیون کرونا است.»

در یادداشت وزارت امنیت ملی آمریکا که در بین پلیس این کشور توزیع شده آمده است: «انتظار می رود این اعراضات از اواسط ماه فوریه در کالیفرنیا شروع شود و احتمالا بر مسابقات سوپربول که ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) قرار است برگزار شود و سخنرانی وضعیت کشور که قرار است اول ماه مارس (۱۰ اسفند) باشد، تاثیر خواهد داشت»

اعتراضات در کانادا مشکلات سیاسی فراوانی را برای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به بار آورده است و می تواند به زودی برای بایدن نیز مساله ساز باشد. برخی از رسانه های اجتماعی از بروز اعتراضات مشابهی در واشنگتن دی سی از ماه آینده میلادی خبر داده اند.

تظاهرات کامیون داران در شهر اوتاوای کانادا در دو هفته گذشته باعث بروز ترافیک و خشم شهروندان بزرگترین شهر کانادا شده است. این اعتراضات به دلیل اجباری بودن واکسن برای کامیون داران برای ورود به این کشور آغاز شده است.

بایدن اکتبر(مهر) گذشته دستور داد همه مسافرانی که وارد مرزهای آمریکا می شوند باید دزهای کامل واکسن را دریافت کرده باشند که این دستور کامیون داران می شود و از ماه ژانویه اجرایی شده است.

کاخ سفید درباره تاثیر اعتراضات بر جریان آزاد کالاها و افراد در مرز بین کانادا و آمریکا ابراز نگرانی کرده است. معترضان کامیون دار این هفته پل سفیر در اوناریو را که محل تبادل ۲۵ درصد کالاها بین آمریکا و کانادا است، مسدود کردند.

سناتور دموکرات جان تستر  از دولت بایدن خواسته است شرط واکسن برای کامیون داران را بردارد زیرا کشاورزان نگران آن هستند که این شرط تامین مایحتاج آنها مانند کودهای شیمیایی را دشوار کند.

به تازگی نظرسنجی موسسه "انگوس رید" نشان داد که کانادایی ها هم نگران هستند که  تنش و نزاع‌های سیاسی در آمریکا، امنیت و رشد اقتصادی در کشورشان  را تضعیف کند.

این نگرانی ها در حالی در نتایج این نظرسنجی بازتاب یافته که پلیس کانادا اعلام کرده آمریکایی ها  حجم زیادی پول و حمایت های سازمانی از اعتراضات در کانادا کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha