مسکو: بازی غرب درباره تضمین‌های امنیتی پیامد ناگواری به همراه خواهد داشت

مسکو- ایرنا- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ژنو، هشدار داد که بازی کشورهای غربی درباره ارائه ضمانت های امنیتی به روسیه پیامدهای ناگوار به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، "گنادی گاتیلوف" روز پنجشنبه به ریانووستی گفت: رفتار آمریکا و متحدان این کشور که وضعیت را در مسائل ضمانت های امنیتی به اندازه ای متشنج می کنند که ممکن است پیامدهای ناگوار به همراه داشته باشد، نگرانی شدید روسیه را برانگیخته است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، غرب به رهبری آمریکا را مسئول وضعیت بوجود آمده دانست که بازی خطرناک در مساله ضمانت های امنیتی را به جامعه جهانی تحمیل کرده است.

گاتیلوف خاطرنشان کرد که این تاکتیک غرب در مذاکرات، در امور دیپلماتیک معروف است و بارها در تاریخ مناسبات بین الملل بکار گرفته شده است.

وی گفت که اطمینان دارد آمریکا و شرکای آن کشور برای حل و فصل مناقشه و اختلافات با روسیه آمادگی ندارند.

روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به آمریکا و ناتو پیشنهاد کتبی برای ارائه ضمانت های امنیتی به این کشور داد تا در وهله اول ناتو به شرق گسترش نیابد اما این ابتکار مسکو ازطرف کشورهای غربی رد شد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه پاسخ پیمان ناتو به پیشنهادات روسیه برای ارائه ضمانت های امنیتی را گستاخانه خواند.

به گزارش ایرنا، ریابکوف به خبرنگاران گفت: پاسخ ناتو به پیشنهاد ضمانت های امنیتی روسیه، حاوی نکات گستاخانه تر از پاسخ آمریکا به مسکو در این زمینه است.  

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسائل و اختلافات امنیتی، به آمادگی آمریکا برای مذاکره (با روسیه) در مورد عدم گسترش سازمان ناتو به شرق بستگی دارد و ما می خواهیم بدانیم واشنگتن تا چه اندازه برای چنین گفت و گویی آمادگی دارد.  

به رغم ادعاهای مقامات غربی و آمریکا، روسیه بارها تاکید کرده که فقط به دنبال ضمانت های امنیتی این کشور است و قصد حمله به اوکراین را ندارد. روابط آمریکا و غرب از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به وخامت گراییده است و تاکنون غرب تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده است و در بحران اخیر اوکراین وعده داده در صورتی که مسکو به اوکراین حمله کند، تحریم های بی سابقه ای را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha