عملیات اجرایی پست توزیع برق گناباد با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد

گناباد- ایرنا- عملیات اجرایی پست فوق توزیع ۱۳۲ کیلوولتی برق گناباد روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با تاکید بر افزایش زیرساختهای لازم برای رونق اقتصادی و تولید و کارآفرینی گفت: رونق اقتصاد این استان در بخشهای مختلف رویکرد مهم ما است و اگر این مساله سرعت گرفت بر معیشت و زندگی مردم تاثیر دارد و تحقق این امر نیازمند تامین زیرساختهای مناسب در بخشهای برق رسانی و آبرسانی است.

یعقوبعلی نظری افزود: باید با خدمات مناسب و رفع مشکلات موجود مردم را امیدوار کنیم و نباید هیچ مشکلی برای تامین زیرساخت سرمایه گذاریها در خراسان رضوی وجود داشته باشد. 

وی ادامه داد: رونق اقتصادی و اشتغال باید محور توجه همه بخشها و دست اندرکاران ذیربط قرار گیرد و مشکلات موجود با اتحاد و همدلی رفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: کمبود برق از مشکلات مهم در فرآیند تولید در شهرستان گناباد است بطوری که برخی واحدهای تولیدی در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

محمد صفایی دلویی افزود: برای رونق اشتغال و کارآفرینی باید موانع تولید برطرف شود و با توجه به این نیاز احداث پست فوق توزیع نیروی برق در گناباد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان هم گفت: پست فوق توزیع نیروی برق گناباد به طول ۲۷ کیلومتر و با اعتبار اولیه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع اعتباری شرکتهای شهرکهای صنعتی، توانیر و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای رفع مشکل تامین برق صنایع گناباد طی یکسال احداث و راه اندازی می شود که با احداث آن مشکلات صنایع در تامین برق رفع شده و اعتبار تکمیل آن تا هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هم افزایش خواهد یافت.

رضا ریاحی افزود: پیمانکاران این طرح مشخص شده اند و هم اکنون با نصب یک پست برق موقت و اجاره ای، مشکل تامین برق تا راه اندازی پست توزیع نیروی برق گناباد رفع می شود.

رضا نصیری فرماندار گناباد هم گفت: با احداث پست برق ظرفیت شبکه برق این شهرستان افزایش مطلوبی می یابد و بخش عمده ای از مشکلات صنایع و مردم در زمینه تامین برق و انرژی برطرف می شود.

همچنین امروز با حضور استاندار خراسان رضوی ۶ طرح بخش کشاورزی گناباد شامل ۲ طرح لایروبی و مرمت قنوات روستاهای دیسفان و استاد، انتقال آب، گلخانه سه هزار مترمربعی، واحد تولیدی خوراک دام و طرح آبیاری تحت فشار در بخش کاخک در مجموع با هزینه ۱۳۹ میلیارد ریال و گازرسانی به ۱۰ روستا در بخش‌های کاخک و مرکزی این شهرستان و همچنین گازرسانی به صنایع در مجموع با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بررسی مسائل و مشکلات تولید کنندگان و فعالان صنعتی و معدنی، نشست با نمایندگان تشکلهای کشاورزی و دامپروری و بازدید از فرودگاه در دست احداث گناباد از دیگر بخشهای سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان گناباد است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha