۴۵۰۰ میلیارد ریال طرح برق رسانی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برق رسانی در این استان به بهره‌برداری رسید.

اکبر حسن بگلو روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها که با حضور استاندار آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار ارومیه و مدیران صنعت برق استان برگزار شده بود، اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ۱۵٠ پروژه برق رسانی در استان در بخش توزیع هزینه شده است.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۲ طرح در بخش انتقال برق استان با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از جمله طرح‌های افتتاحی بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: بهره برداری از ۲ فیدر از پست بالانج و ۱۳ کیلومتر خط ۲٠ کیلوولت با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده جهت افزایش قدرت مانور در سطح شبکه ۲٠ کیلوولت، کاهش بار فیدرهای ۲٠ کیلوولت مجاور،  افزایش ولتاژ مشترکین متصل به خط و روستاهای اطراف از جمله طرح‌های افتتاحی این شرکت بود.

حسن بگلو ادامه داد: همچنین در این روز ۲ بی خط ۴٠٠ کیلوولت واحدهای بخار، ۲ بی خط ۴٠٠ کیلوولت (خطوط خوی ۳ و سهند) و بی‌های ۴٠٠ کیلوولت و ۲۳٠ کیلوولت ترانس T۲ با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین در این روز طرح تبدیل ۶۵٠ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۸۱۸ روستای آذربایجان‌غربی از برق پایدار برخوردار است و پیش بینی می شود که سال آینده همه مردم استان شامل شهرها و روستاها حتی در روستاهای زیر ۱۰ خانوار هم از خدمات شبکه برق برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha