۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ درچهارمحال و بختیاری بهره برداری شد

شهرکرد -ایرنا- ۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث چهارمحال و بختیاری گفت: این ۲ پایگاه خیرساز در گرمدره سامان و نقنه بروجن احداث شده که برای ساخت و احداث این پایگا۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که ۲۰ میلیارد ریال از این میزان توسط خیران هزینه شده است.

محمد حیدری روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پایگاهها در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث این پایگاه‌ها تعداد پایگاه‌های اورژانس استان به ۵۶ پایگاه رسیده است که از این تعداد ۳۸ پایگاه خیرساز است.

وی اظهار داشت: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت ۱۰ پایگاه خیرساز دیگر در سطح استان آغاز شده و وضعیت اورژانس از نظر ساختمان فیزیکی و پایگاه مطلوب است، اما از نظر تعداد نیروی انسانی و آمبولانس با کمبود مواجه است.

وی با بیان اینکه از چهار سال گذشته تاکنون به دلیل تحریم‌های اقتصادی، آمبولانس وارد کشور نشده است، گفت: هم اکنون ۶۰ درصد ناوگان اورژانس استان فرسوده است.

به گفته وی، عمر مفید وسایل امدادی پنج سال است و برخی آمبولانس‌های اورژانس استان نزدیک به ۱۵ سال مورد استفاده قرار گرفته است و هزینه نگهداری و تعمیرات این تجهیرات بالاست.

حیدری افزود: هم اکنون ۴۰۰ نفر کارشناس و تکنسین اورژانس در استان در حال خدمت رسانی هستند و اورژانس استان با کمبود ۲۰۰ نفر تکنسین و کارشناس اورژانس مواجه است.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: به طور میانگین برای اداره هر پایگاه اورژانس ۹ نفر نیرو نیاز است که متوسط نیروی در پایگاه‌های استان پنج نفر است.

وی بر حمایت خیران برای تامین تجهیزات و آمبولانس برای پایگاههای اورژانس به صورت مشارکتی و انفرادی تاکید کرد و گفت: برای خرید یک دستگاه آمبولانس ۴۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گفته وی، برای ساخت یک پایگاه اورژانس در استان ۱۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود و برای تجهیز، راه‌اندازی  و ارائه خدمت در این پایگاهها ۸۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است.

به گزارش ایرنا،۵۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد نیز آماده ارائه خدمات به مردم استان چهارمحال و بختیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha