۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84646154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پهپاد جاسوسی ارتش عربستان توسط پدافند هوایی یمن منهدم شد

تهران - ایرنا - سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به ارتش عربستان در آسمان منطقه « حرض » خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «۲۶ سپتامبر» یمن، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (پنجشنبه) گفت: پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند یک فروند پهپاد جاسوسی ارتش عربستان از نوع «سی اچ فور»   (CH۴) ساخت چین را در آسمان «حرض» هدف گیری و منهدم کنند.  

وی افزود: این پهپاد جاسوسی ارتش عربستان با موشک زمین به هوا ساقط شد.  

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به نوع موشک مورد استفاده در عملیات انهدام پهپاد منهدم شده اشاره‌ای نکرد.  

وی اظهار داشت: این پهپاد جاسوسی دشمن در آسمان منطقه «حرض» در حال انجام ماموریت خصمانه علیه نیروهای مسلح یمن بود که با هوشیاری نیروهای پدافندی ما سرنگون شد.  

پیشتر نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دهم بهمن امسال از انهدام یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی متعلق به ائتلاف سعودی بر فراز آسمان «الجوبه» استان مأرب توسط پدافند هوایی یمن خبر داده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود که یگان پدافندی یمن پس از رصد دقیق این پهپاد جاسوسی در آسمان الجوبه، آن را سرنگون کرده است.

سریع افزود: این پهپاد آمریکایی از مدل "اسکن ایگل" بود که هنگام انجام ماموریت خصمانه و جاسوسی با یک سلاح مناسب هدف قرار گرفت و منهدم شد.

ارتش یمن از ابتدای سال میلادی جاری جدید تاکنون دو نوع از این پهپادهای آمریکایی را در استان مارب سرنگون کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha