۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84646167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبر: 84646167
۱۰ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- ۱۰ طرح تعاونی روز پنجشنبه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری در قالب ارتباط ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۵۲ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده و برای ۶۹ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

محسن مولوی ادامه داد: این طرح‌های تعاونی از محل جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم در بخش تعاون تشکیل شده است.

وی، نهادینه کردن فرهنگ تعاون را از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برشمرد و گفت: تلاش بر این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به سمت تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان و پیشران اقتصادی هدایت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ادامه از وجود سه هزار شرکت تعاونی فعال در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که ۳۵ درصد تعاونی‌های ثبت شده در استان غیرفعال هستند.

مولوی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تعاونی‌های غیرفعال را به چرخه تولید و فعالیت بازگرداند تا از این محل فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان جویای کار فراهم شود.

به گزارش ایرنا، تعاونی‌های افتتاح شده چهارمحال و بختیاری در بخش‌های تولید گلیم،  فرش دستباف، پوشاک، تولید و بسته‌بندی میوهای خشک، بسته‌بندی و پخش مواد غذایی، پرورش قارچ، تولید انواع نمد، تولید سازه‌های گلخانه‌ای و تعاونی‌های فعال در بخش توزیع است که در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، فارسان و سامان  و بروجن به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha