۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبر: 84646171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دنیای معاصر محل تعامل ادیان است

قم-ایرنا- عضو هیات افتای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: عدالت و انصاف باید در بین همه ادیان و مذاهب رعایت شود دنیا دنیای تعامل است نه تقابل و این موضوع درکشورمان باید به خوبی اجرایی شود.

مفتی عبدالحلیم قاضی روز پنجشنبه در همایش «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، بیان کرد: هدف ما این است که نظام جمهوری اسلامی ایران با ظهور امام مهدی ادامه پیدا کند و در این مسیر باید از امور تفرقه آمیز جلوگیری بعمل آید.

وی بیان کرد: هر انسان جدا از دین و مذهبی که به آن پایبند است دارای کرامت و حرمت است و از طرفی مختلف بودن ادیان و مذاهب نیز معیشت الهی است تا مردم با انتخاب و اختیار خود دین و مذهب حقه را برگزینند.

قاضی یادآور شد: حساب متدیان و پیروان دین با خداوند متعال درآخرت است نه در دنیا، بنابراین ما در دنیا نمی‌توانیم دادگاهی برای پیروان ادیان دیگر برپا کنیم.

وی ابراز داشت: آن چیزی که در همزیستی ادیان مهم است این است که ما نباید به خاطر کینه احتمالی از یک دین یا فرد از جاده و مسیر عدالت خارج شویم.

قاضی ادامه داد: اسلام به اصل کرامت بشریت با تمام اختلافات دینی و نژادی که در جهان وجود دارد پایبند است  و احترام به هم نوع در قرآن بارها تاکید شده‌است.

این مفتی اهل سنت در پایان سخنان خود با تاکید دوباره اصل کرامت ذاتی انسان، بیان داشت: هر انسانی دارای کرامت و حرمت است که باید حفظ شود.

همایش یک روزه «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» امروز با حضور و سخنرانی تعدادی از علما و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در قم برگزار شد./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha