توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال از دهم تا بیست و هشتم اسفندماه در این استان هدفگذاری شد.

«قربانعلی فتحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع نهال بر اساس سهمیه اختصاص یافته به شهرستان‌ها از دهم تا بیست و هشتم اسفندماه در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی انجام می‌شود.

وی، گونه‌های مختلف جنگلی، فضای سبز و صنوبر را از جمله نهال‌های آماده توزیع در این مدت عنوان کرد ادامه داد: فاصله کشت زراعت چوب به صورت انبوه سه متر در سه متر، بادشکن یک و نیم متر در یک و نیم متر و گونه‌های فضای سبز چهار متر در چهار متر انجام می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: پیش بینی می شود با کشت این نهال‌ها یک هزار و ۸۰۰ هکتار به فضای سبز استان مرکزی افزوده شود.

فتحی یاد آور شد: متقاضیان دریافت این نهال‌ها می توانند درخواست خود را به ادارات شهرستان محل سکونت خود ارایه داده و پس بازدید کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان مرکزی، تهیه نقشه و انعقاد قرارداد نسبت به دریافت حواله اقدام کرده و بر اساس برنامه زمان بندی از طریق نهالستان نسبت به تهیه نهال اقدام کنند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت سبز و کاهش آلودگی هوای استان مرکزی، بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک به شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های اراک، شازند، خمین، دلیجان و ساوه نهال‌های فضای سبز و جنگلی رایگان اختصاص می‌یابد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: با توجه به توقف و ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌های شمال کاشت صنوبر به عنوان زراعت چوب و کشت جایگزین برای تامین چوب کشور امسال انجام می‌شود که در این راستا ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر سریع الرشد در نهالستان تولید و در این مدت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha