۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84646232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه طرح عمرانی و آموزشی در شهرستان دشتیاری افتتاح شد

چابهار - ایرنا - سه طرح عمرانی و آموزشی در شهرستان دشتیاری سیستان و بلوچستان با اعتباری بیش از ۹۱ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، عادل عفتی فرماندار دشتیاری روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: در آخرین روز از دهه مبارک فجر و چهل و سومین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی تعدادی پروژه در شهرستان دشتیاری افتتاح شد و بر این اساس ۲ دستگاه پُل در بخش مرکزی که  هریک از آن‌ها دارای سه دهانه چهار متری به طول ۱۷.۲۰ متر و عرض ۱۱.۸۰ متر و ارتفاع ۱.۹۰متر از نوع کوله وزنی و شناژ دالی و مورب است.

وی افزود: برای احداث این پُل‌ها ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان دشتیاری از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

عفتی گفت: با احداث پل‌های ذکر شده بخشی از مشکلات آبگرفتگی محور شهر نِگور به سه راهی بریس مرتفع شده است.

فرماندار دشتیاری اضافه کرد: جاده مرزی رهگام هیبتان در بخش باهوکلات نیز جزو طرح‌های عمرانی بود که مورد افتتاح و بهر برداری قرار گرفت که در اجرای این پروژه عملیات خاکریزی به میزان ۶ هزار و ۶۲۵ متر مکعب ،عملیات زیرسازی به میزان ۴۴ هزار و ۱۶۰مترمکعب، آسفالت به میزان بیش از ۱۲۱ مترمربع به طول هفت هزار و ۲۰۰ متر  (۷.۲ کیلومتر )، عرض پنج و نیم متر و ضخامت چهار سانتی متر انجام شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح نیز بیش از ۵۶ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان دشتیاری در سال ۱۴۰۰ از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان  سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

عفتی تصریح کرد: همچنین یک مدرسه ۶ کلاسه روستایی بخش مرکزی که این دبیرستان دارای زیربنایی به مساحت ۳۲۰ مترمربع بوده که با هزینه‌ای بالغ  ۲۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان احداث و تجهیز شده است.

همچنین به مناشبت دهه مبارک فجر، تعداد ۴۳ سری جهیزیه به مزدوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دشتیاری اهدا شد که هر سری از جهیزیه‌ها شامل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جارو برقی و تلویزیون به ارزش ۱۸۵ میلیون ریال است.