۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84646320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: احیای واحدهای راکد از اولویت های استان است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: بازگشت واحدهای راکد و غیرفعال به ریل تولید از دغدغه های جدی و اولویت های اساسی در مدیریت استان بوده و در این زمینه اتفاقات امیدوارکننده ای رقم خورده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح های دهه فجر شهرستان بجنورد اظهار داشت: بخش قابل توجهی از ظرفیت های تولیدی کشور از جمله در خراسان شمالی به دلیل مسایل و مشکلات اقتصادی طی سال های اخیر غیرفعال و راکد شده است که باید فعال شوند.

وی افزود: با توجه به مرز ۳۰۰ کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان احداث گذرگاه پرسه سو به طور جدی دنبال می‌شود و در این زمینه درصدد جذب اعتبارات از وزارتخانه‌های مربوطه هستیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: کشور دارای ظرفیت های اقتصادی زیادی است و تحریم ها نیز نتوانست به این اقتصاد ضربه وارد کند و این موفقیت ها مرهون تلاش سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: هم اکنون مسئولان استان با همدلی و رفتار مسالمت‌آمیز دنبال توسعه هستند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با یکدیگر هماهنگ و دنبال توفیقات مناسب برای توسعه هستند.

حسین نژاد بیان کرد: افق تاریک کشور با مجاهدت امام راحل در تمامی ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور ما  روشن شد و به لطف خداوند و سایه رهبری توفیقات زیادی را در تمامی حوزه ها کسب شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط ایمن و مناسب کنونی ماحصل رشادت های شهدا است، گفت: مبارزه با داعش، جنگ ۳۳ روزه لبنان و امروز نیز توسعه صنایع و استقلال در صنایع هوایی و موشکی از برکات انقلاب اسلامی است که باید آن را قدر دانست.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر امروزه صنایع بزرگ ما بدون وابستگی فعالیت می‌کنند بیانگر اعتماد به نفسی است که در سرمایه‌گذاران کشور ایجاد شده است.

 وی اضافه کرد: اگر ما در حوزه تکنولوژی نوین نتوانیم به استقلال دست یابیم باید منتظر مشکلات زیادی باشیم که به لطف پروردگار و تلاش مسئولان این مشکلات در حال حاضر به حداقل رسیده است.

 حسین نژاد بیان کرد: کشور ما در مسیر تولید و تسلیحات نظامی در اوج قرار دارد و جوانان سعی دارند تا این دستاوردها را در تمامی ابعاد دیگر به خوبی کسب و از آن حفاظت کنند.

 ۱۴۹ طرح شهرستان بجنورد با اعتبار ۸۴۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان در دهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار خراسان شمالی و مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

خراسان شمالی براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ حدود ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha