خانواده شهدای مسیحی در ارومیه به مناسبت دهه فجر تجلیل شدند

ارومیه- ایرنا- خانواده شهدای مسیحی در ارومیه به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز پنجشنبه در این آیین گفت: شهدای بزرگوار با نثار خون خود، زمینه ای فراهم کردند تا امروز ما اعم از هر قوم و نژاد در کنار هم با آرامش زندگی کنیم.

علیرضا نوروزی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: امام امت برای رهایی جامعه از شر طاغوت قیام کرد و به همراه او، انسانهای بی شماری قدم در راه مبارزه گذاشته و با شهادت خود راه انقلاب را هموار کرده و آن را به پیروزی رساندند.

وی اظهارداشت: شهدا با جانفشانی و رشادت و تقدیم جان خود، آرامش را برای دیگران به وجود آورند و اگر نبود جانفشانی آنها، چنین اتفاقی نمی افتاد و بدون تردید آنها نماد کامل ایثار واز خود گذشتگی هستند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی الهی بود، بیان کرد: خداوند متعال خواست که این انقلاب پیروز شود زیرا پایه واساس انقلاب ایمان به خدا بود.

داریاووش عزیزیان با اشاره به شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام خمینی (ره) از جمله رهبران منحصر به فردی است که دنیا چنین انسان هایی را کمتر به خود دیده که مردم یکپارچه به او لبیک بگویند و این حکمت خداوند است.

وی با بیان اینکه عزیزان ما در راه استقلال وطن شهید شده اند، گفت: اقوام ایرانی یکدل در کنار هم‌ قرار گرفته اند تا اهداف رهبر معظم انقلاب را به پیش ببرند.

به گزارش ایرنا، اقلیت های دینی اعم از آشوری و ارمنی نه تنها در انقلاب بلکه در هشت سال جنگ تحمیلی شهدای بی شماری تقدیم کردند.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید؛ امسال چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha