معاون استاندار بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در گناباد تاکید کرد

گناباد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بر برخورد قاطع و ضربتی با ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده حریم شهری گناباد تاکید کرد.

جواد خدایی پنجشنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرداری های گناباد افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم این شهر به هیچ عنوان خوشایند نیست و باید نسبت به جمع آوری این ساخت و سازها اقدام شده و در سریعترین زمان ممکن جلسه نخست بدین منظور با حضور مسوولان و دست اندرکاران ذیربط تشکیل و گزارش نخست آن تا روز شنبه به استانداری خراسان رضوی ارسال شود.

وی ادامه داد: باید با حمایت دادستان عمومی و انقلاب گناباد در یک طرح ضربتی قاطع یک هفته ای با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهری شهر برخورد قاطع صورت بگیرد و حداکثر ظرف یک هفته آینده باید گزارش ابتدایی اقدامات در این زمینه به صورت مدون به استانداری خراسان رضوی منعکس شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید همه ظرفیتهای دستگاههای اجرایی به این منظور به میدان بیاید تا متخلفانی که اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده اند به عینه مشاهده کنند که به با یک بخش و فرد مواجه نیستند بلکه با بدنه یکپارچه و به هم پیوسته ای روبه رو هستند.

وی تاکید کرد: شهرداریهای مناطق شهری گناباد به عنوان پیشانی اصلی این کار وظیفه خطیری در این زمینه بر عهده دارند و مسوولان مربوطه باید در کنار برخورد قاطع و فوری با ساخت و سازهای غیر مجاز، نیازهای واقعی افراد برای ساخت و سازها برای دامداری و باغ ویلا را شناسایی و برای بررسی بیشتر به کمیسیون فنی کارگروه زیربنایی استانداری خراسان رضوی ارسال دارند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ساخت و سازها و اجرای طرحهای عمرانی و احداث مسکن باید متناسب با هویت واقعی شهرها انجام شوند و نباید احداث بنا در یک شهر مانند منطقه و یا شهر دیگر انجام شود، بلکه باید متناسب با هویت واقعی آن منطقه باشد.

خدایی خاطرنشان کرد: سامانه طرح نهضت ملی مسکن تا آخر اسفندماه برای ثبت نام متقاضیان باز است و باید با اطلاع رسانی نسبت به آگاهی افراد دارای شرایط اقدام شود.

فرماندار گناباد هم در این نشست ساخت و سازهای غیر مجاز را از معضلات عمران شهری این شهرستان برشمرد که برخی از این ساخت و سازها به ۲۰ سال گذشته بر می گردد و به دلیل برخی سهل انگاری های دست اندرکاران مربوطه صورت گرفته است.

رضا نصیری با اشاره به تشکیل ۲۰۰ پرونده برای ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده حریم شهر گناباد گفت: برخی اشخاص زمینهای زراعی و باغی را تغییر کاربری داده و اقدام به ساخت بنا در آنها کرده اند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha