نماینده گناباد: اعمال مالیات بر عایدی از سوداگری‌ها می‌کاهد

گناباد- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس به عنوان یک ضرورت برای کاهش فعالیت‌های سوداگری در سطح کشور مورد اهتمام است.

محمد صفایی دلویی روز جمعه در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن گناباد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به بررسی نهایی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در ۲ هفته آینده در صحن علنی مجلس، گفت: امروز افزایش فعالیتهای سوداگری از مشکلات مهم اقتصادی در کشور است و بخش زیادی از سرمایه ها به سمت این اقدامات سوق یافته است که تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، انگیزه افراد را برای انجام فعالیتهای سوداگری کاهش می دهد و بیشتر منابع به سمت تولید و کارآفرینی سوق می یابد.

وی ادامه داد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم اکنون در ۱۸۰ کشور جهان در حال اجرا است و تاکنون در ایران این مالیات اخذ نمی شد و در نتیجه آن بخش عظیمی از منابع مالی افراد به سمت فعالیتهای سوداگری و خرید و فروش زمین، مسکن و خودرو و غیره سوق می یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس استعلام از وزارت راه و شهرسازی یک نفر در تهران مالک ۷۰۰ واحد مسکونی است و حال آنکه حتی یک ریال مالیات پرداخت نکرده است و فرد دیگر در طول یک سال ۶ هزار خودرو خرید و فروش کرده و حتی یک ریال هم مالیات نداده  است که با تصویب مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی، شاهد کاهش این معضلات واسطه گری در بخش های مختف خواهیم بود.

وی دیگر طرح مهم در دست بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را که برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت می گیرد، اصلاح نظام بانکی دانست و افزود: هم اکنون چهار دهک نخست جامعه، که اقشار ضعیفی هستند تنها پنج درصد منابع و ۲ درصد دیگر ۶۵ درصد منابع بانکی را استفاده می کنند که با تصویب این طرح، که مراحل نهایی بررسی خود را می گذراند، تاثیرات مهمی در بازتوزیع تسهیلات و ایجاد عدالت در این بخش خواهد داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت مردمی و جهادی رییسی امروز با دو چالش بزرگ مواجه است، گفت:  از یک طرف نقدینگی در دولت های یازدهم و دوازدهم ۶ برابر افزایش یافته و امروز چهار هزار میلیون میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود داردکه به ضرر طبقات محروم جامعه است.

صفایی تصریح کرد: دیگر میراث دولت سیزدهم از دولتهای قبل، اوراق قرضه است که در این دولتها توزیع شده و در نتیجه دولت رییسی ماهیانه باید ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیاد تومان را نقد و بازپرداخت کند ولی با اراده قوی و حمایت مجلس شورای اسلامی بر همه این مشکلات فائق می آییم و سال آینده وضعیت بهتر و مناسب تری برای مردم رقم خواهد خورد.

صفایی گفت: به برکت انقلاب اسلامی کشور ما به عزت، اقتدار و عظمتی بالا دست یافته است و عضویت در سازمان همکاریهای اقصادی شانگهای، نشان دهنده اقتدار و نقش مهم کشور ما در سطح بین المللی است و امروز این سازمان با برخورداری از ۴۲  درصد جمعیت و ۲۵ درصد اقتصاد جهان،  سالانه ۲۲ هزار میلیارد دلار مبادلات اقتصادی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مسیر انقلاب را استوارتر از ابتدای انقلاب با پایداری و استقامت می پیماید و  اگر حاج قاسم برای استکبار تهدید به شمار می رفت امرو شهید سلیمانی تهدیدی فراتر است به طوری که در نقاط مختلف دنیا پرچم مقاومت در برابر استکبار برافراشته شده است.

نماینده گناباد در مجلس افزود: در حوزه زیرساختی با وجود همه مسائل و مشکلات مالی، تکمیل باقیمانده محور دوبانده گناباد - مه ولات در دستور کار قرار گرفت و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و تکمیل خط ریلی یونسی - بجستان - گناباد هم تکمیل اعتبار شده است و یک هزار میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای تکمیل طرح احداث فرودگاه گناباد نیز جذب اعتبار شده است.

صفایی گفت: طرح آبخیزداری سیاه کوه در سال ۱۳۹۲ در لایحه بودجه گنجانده شده بود که بعد از مدتی دوباره حذف شد اما در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

آحاد مختلف مردم و مسوولان گناباد با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن که در حدفاصل میدان تا مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، حمایت خود از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذاشتند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha