تاکید امامان جمعه خراسان رضوی بر ضرورت عمل به جهاد تبیین

مشهد - ایرنا- امامان جمعه خراسان رضوی با اشاره به هجمه و جنگ رسانه‌ای دشمنان برای ایجاد تردید در اعتقادات جوانان نسبت به ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی، راه غلبه بر این موج مخرب تبلیغاتی را، عمل به جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانستند.

سبزوار - امام جمعه سبزوار گفت: دشمن از طریق جنگ رسانه ای به دنبال تردیدافکنی در ذهن و اعتقادات جوانان نسبت به ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در این شرایط وظیفه علما، نخبگان، دانشجویان و جوانان به دست گرفتن پرچم جهاد تبیین است و اینکه از طریق شبکه های مجازی علاوه بر پاسخ  به شبهات دشمن، تهاجمی وارد میدان شده و با دشمن برخورد کنند.

وی گفت: دشمن پس از ناکامی در جنگ اقتصادی، دست از توطئه برنداشته و با سلاح تزویر به میدان آمده است تا از این طریق و با تبلیغات شبانه روزی خود حقایق را غبارآلود جلوه دهد.

امام جمعه سبزوار در ادامه اعتراف آشکار دشمن به شکست در مقابل ایران اسلامی را نتیجه مقاومت ملت، وحدت، انسجام و پیروی از ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: در شرایطی که دشمن سه سال قبل گفته بود ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب خود را نخواهد دید، امروز جشن چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

حجت الاسلام مقیسه تصریح کرد: ثمره ایستادگی و استقامت مردم در جنگ اقتصادی، شکست دشمن بوده است چنانکه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سیاست فشار حداکثری به شکستی خفّت‌بار برای آمریکا منجر شده است.

تربت حیدریه -  امام جمعه تربت حیدریه گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا با جنگ نرم، به ارزش‌های اسلامی هجمه وارد کنند، توجه به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب، وظیفه دینی، انقلاب و ملی آحاد جامعه است.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه افزود: حفظ نظام از مهمترین وظایف مردم و مسوولان است و این مهم در قالب وحدت بین گفتار و عمل محقق می‌شود و امروز مهمترین راه حفظ نظام، توجه به جهاد تبیین است.
وی اظهار کرد: در گام نخست باید بدانیم جهاد تبیین تلاش برای مقابله و رفع دسیسه های دشمن است.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل (ره) معجزه بود که نور ولایت الهی سراسر میهن را فراگرفت و همه ظلمت‌ها را از بین برد، گفت: اکنون ورود به چهل و چهارمین سال حاکمیت انقلاب، معجزه‌ای فراتر از پیروزی انقلاب اسلامی است.

گناباد -  امام جمعه گناباد بر افزایش هوشیاری نسبت به ترفندهای دشمنان و از جمله ابعاد توطئه جدید آنها علیه نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی‌نسب امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه گناباد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، افزود: دشمنان در توطئه جدید خود تهاجم ترکیبی اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه ای و دیپلماتیک علیه نظام جمهوری اسلامی را افزایش داده و از یک طرف خدمات چشمگیر و گسترده انقلاب اسلامی را به دین و دنیای مردم انکار می کنند و از سوی دیگر از رژیم ضد دین، دست نشانده و مستبد پهلوی تعریف و تمجید می کنند تا جوانان ما را که دوران ننگین پهلوی را ندیده اند، فریب دهند.

وی تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین برای مقابله با سیاستهای دشمنان را یادآور شد و گفت: جهاد تبیین یعنی بر همه روحانیان، فرهنگیان، استادان، پدران و مادران واجب است از یک سو برنامه های ضددینی شاه، سرسپردگی شاه به آمریکا و صهیونیست ها و مسلط کردن بهایی ها و فرماسونرها بر مردم ایران را بیان کنند و از سوی دیگر خدمات مادی و معنوی انقلاب اسلامی را برای مردم تشریح کنند تا جوانان فریب ترفندهای دشمنان را نخورند.

امام جمعه گناباد گفت: دشمنان با انواع توطئه های خود اعم از تحریک گروهکهای الحادی و جنایتکار، تحمیل جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی، بحران های مختلف و جنگ رسانه ای به خیال خام خود به دنبال خسته کردن مردم از همراهی با نظام جمهوری اسلامی هستند ولی ملت آگاه و با ایمان ایران اسلامی با وجود همه مشکلات با حضور میلیونی و بانشاط خود در راهپیمایی۲۲ بهمن به همه بدخواهان ثابت کرد که به کوری چشم دشمنان مثل گذشته در صحنه حاضر است و هر جا احساس کند خطری متوجه این نظام شده از دل و جان به صحنه آمده و همانطور که سال ۵۷ رژیم شاه را سرنگون و جمهوری اسلامی را به پیروزی رساند، امروز هم تسلیم باج خواهی های آمریکا نشده و نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha