استاندار: نظارت‌ بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمانشاه بیشتر می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه خواستار تشدید نظارت‌ها برای رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی در اماکن خدماتی، بازارها، تالارها، رستوران‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

به گزارش ایرنا؛ «بهمن امیری‌مقدم» روز شنبه در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ عنوان کرد: با توجه به گسترش دوباره بیماری کرونا در سطح کشور و استان کرمانشاه، ضرورت دارد که صداوسیما و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، اطلاع رسانی بیشتری پیرامون این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی، ضرورت استفاده از ماسک و ترزیق واکسن انجام دهند.

وی بر ضرورت راه اندازی کمیته‌های بهداشتی در تمام ادارات تاکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در مجموعه‌های اداری کاملا نظارت داشته باشند.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: شهرداری باید نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، داشته باشند تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام پایان سال، به تدریج شاهد مراجعه بیشتر مردم به بازارهای سطح شهر خواهیم بود و از هم اکنون باید نظارت ها بر اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار جدی‌تر شود و طبق قانون واحدهای صنفی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا تاکنون واکسن نزده اند، جریمه شوند.

امیری مقدم تاکید کرد: علاوه بر الزام‌های قانونی مبنی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افراد شرعا هم ملزم به رعایت این پروتکل ها هستند چون انتقال ویروس، موجب بیماری و آسیب به دیگران می‌شود و این موضوع در شرع مقدس اسلام منع شده است.

وی همچنین عنوان کرد: مرزهای مبادلاتی استان باید براساس پروتکل های بهداشتی به انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بپردازند و کنترل‌های جدی و ضروری را در مورد افرادی که وارد کشور می‌شوند را انجام دهند.

هشت شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز جمعه ۲۲ بهمن شهرهای کرمانشاه، روانسر، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، گیلانغرب، سنقروکلیایی، هرسین و سرپل‌ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

«مهدی محمدی» به ایرنا افزود: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های پاوه، جوانرود، صحنه و قصرشیرین نیز در وضعیت نارنجی و شهرهای ثلاث‌باباجانی و دالاهو هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: براساس رنگ‌بندی ۱۶ بهمن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، جوانرود، هرسین، پاوه و کنگاور در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سنقروکلیایی و گیلانغرب نیز در وضعیت زرد و شهرستان ثلاث باباجانی هم در وضعیت آبی قرار داشتند.

به گزارش ایرنا،  آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه اکنون ۳۱۶ نفر است که از این تعداد ۶۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هشت نفر آنها وخیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha