۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84647691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی استان اصفهان را فرا می‌گیرد

۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۵
کد خبر: 84647691
سامانه بارشی استان اصفهان را فرا می‌گیرد

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در پی نفوذ یک سامانه ناپایدار بارشی از امروز تا اواخر وقت شنبه هفته آینده، بارش باران و برف بیشتر نقاط استان را فرامی‌گیرد.

محمدرضا رفیعی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار و نفوذ سامانه‌ ناپایدار جوی به استان است، افزود: افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و بارش برف و باران بتدریج از اواخر وقت امروز در نیمه‌ غربی و بارش پراکنده در سایر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق استان به‌صورت قسمتی ابری تا ابری، گاهی وزش باد و بارش ملایم برف و باران در غرب است که بتدریج و با شدت کم و پراکنده سراسر استان را در برمی‌گیرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه (فردا) در استان ادامه خواهد داشت و برای روز شنبه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه نیمه‌ جنوبی بارش به‌صورت برف و باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد  کاهش خواهد داشت.

رفیعی اظهار داشت: دمای هوای اصفهان در گرمترین ساعت روز گذشته به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و امروز صبح(جمعه) هم در سردترین ساعت به سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

وی گرمترین نقطه این استان را چوپانان با ۱۸ درجه سانتی‌گراد و سردترین را بویین و میاندشت با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز شنبه(فردا)، هوای نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش ‌باد به نسبت شدید و بارش باران و احتمال رعدوبرق و برای روز یکشنبه، هوای کمی تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز روز گذشته درباره فعالیت سامانه سرد بارشی، بارش باران، برف(مناطق سردسیر)، وزش باد شدید موقتی از روز جمعه تا اواخر روز شنبه هفته آینده در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی از روز جمعه تا اواخر روز شنبه در مناطق غرب و برای روز شنبه در بیشتر مناطق استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف و احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه‌شده است تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری، نسبت به تجهیز خودروها به لوازم زمستانی ازجمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی اقدام کنند و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی در مناطق مرتفع آمادگی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha