مجموع ماینرهای کشف‌شده در استان سمنان به سه هزار و ۶٠٠ دستگاه رسید

سمنان- ایرنا- سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: سه هزار و ۶٠٠ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز از سال ٩٨ تاکنون در استان کشف و ضبط شد.

سیدمحمد حسینی نژاد روز شنبه به ایرنا افزود: به دلیل پایین بودن قیمت انرژی در ایران، سودجویان به فکر استفاده از دستگاه های استخراج رمزارزهای دیجیتال به صورت تجمیعی افتاده‌اند و سالهای اخیر این روند مشهود است. 

وی یادآور شد: از سال ٩٨ تاکنون در قالب ٢٠٠ عملیات از یک تا ۵٠٠ دستگاه رمزارز غیرمجاز به صورت تجمیعی در نقاط مختلف استان سمنان کشف شد که در مجموع به سه هزار و ۶٠٠ دستگاه رسید. 

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ٨٠ دستگاه استخراج رمزارز در استان از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت دارند. 

وی با اشاره به اینکه استفاده از دستگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز به یکی از معضلات صنعت برق کشور تبدیل شده است، افزود: برآورد می‌شود حدود ٢هزار تا ٢۵٠٠ مگاوات در کشور به مصرف تولید رمزارز به صورت زیرزمینی می‌رسد که به عنوان تلفات غیرفنی محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به شرایط مطلوب صنعت برق در استان سمنان، بیان کرد: در سفر دولت سیزدهم به استان مصوبه ای مربوط به شرکت توزیع برق استان وجود نداشت. 

حسینی نژاد، استان سمنان را به دلیل داشتن شرایط جوی، محل مناسبی برای استقرار دستگاه‌های تولید انرژی خورشیدی عنوان و اضافه کرد: به اندازه تولید ١٧٠٠ کیلووات برق اکنون تجهیزات انرژی خورشیدی در استان نصب شده است. 

وی به روند افزایشی مصرف برق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سالهای گذشته سالانه ٣ درصد افزایش مصرف برق وجود داشت، ولی سال کنونی ١٢ درصد افزایش مصرف برق ثبت شد که باید مورد توجه مصرف‌کنندگان باشد. 

وی ابراز داشت: میزان مصرف برق ٨٠ درصد از شهروندان استان در دوره دو ماهه زیر ٨٣ هزارتومان است ولی از سوی دیگر، مشترکان خانگی وجود دارند که تا ١٠ برابر الگو، برق مصرف می کنند. 

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: در استان تلفات فنی برق زیر ۶ درصد است که رقم مطلوبی در کشور محسوب می شود. 

مصرف برق ٨۶ درصد کل مشترکان استان سمنان کمتر از میزان الگوی مصرف است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha