سرپرست فرمانداری: جهش در خدمت‌رسانی به مردم سردشت در حال انجام است

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری سردشت گفت: شرایط و بسترهای لازم برای یک جهش در خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان مرزی در حال انجام است.

لقمان خسروپور روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار شهر "نلاس" با قدردانی از زحمات و تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر به سردشت اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت مردمی و جهادی و با اولویت قراردادن پیگیری مطالبات مردم، یک همت جدی در بین مسوولان و مدیران برای تغییر و رفع مسایل و مشکلات شهرستان به وجود آمده است.

وی افزود: در سفر اخیر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان بسیاری از مسایل و مشکلات شهرستان شناسایی و احصا و برای رفع آنها ۸۱ مصوبه تصویب شد.

وی با بیان اینکه برای بعضی از مصوبات حتی اعتبارات لازم نیز ابلاغ شده، بیان کرد: هر جایی که مصوبات اجرایی نشدند، لازم است معتمدان، رسانه‌ها و مردم مطالبه گر باشند و پیگیری کنند که چرا تصمیمات اجرایی نشده‌اند.

فرماندار سردشت اظهار کرد: تا مردم نخواهند توسعه و پیشرفتی به وقوع نخواهد پیوست لذا بایستی مردم پای کار باشند، بخواهند و مطالبه گر باشند.

وی تاکید کرد: شرایط و بسترهای لازم برای تغییرات زیربنایی و اساسی مهیا شده است تا با یک جهش در امر خدمت‌رسانی، به خصوص در حوزه های گازرسانی،  آب شرب ، فضای آموزشی و ورزشی، راه‌های مواصلاتی و بهداشت و درمان در سال آتی شاهد اقدامات خوبی باشیم.

خسروپور افزود: برای تغییر در این شهرستان ضمن نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و هدف گذاری مناسب در همه حوزه‌ها به یک همراهی و همدلی برای گام برداشتن در این مسیر نیاز است. 

وی با اشاره به طرح های دهه فجر نیز گفت: در این ایام ، ۱۱۹ طرح عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی با اعتبار و هزینه بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

سرپرست فرمانداری سردشت در پایان با هشدار به شروع پیک ششم ویروس کرونا از شهروندان خواست تا دستورالعمل های بهداشتی، ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از برگزاری هرگونه مراسم و تجمع بپرهیزند.

سطح انتظارات مردم تغییر کند

نماینده مردم شهرستان های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: طبق قانون، ۲ حوزه سردشت و پیرانشهر یک نماینده و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و این در حالی است که این شهرستان ها با ۴۲۰ روستا و چندین شهر با انبوهی از مسایل و مشکلات رو برو بوده و هریک مسایلی به خصوص خود را دارد که وسعت کاری در آن بسیار زیاد است.

کمال حسین‌پور با بیان اینکه هر آنچه که در توان داشته باشد انجام خواهد داد افزود: مردم انتظارات خود را بایستی بالا ببرند، مشکلات کوچک خود را به مسوولان محلی واگذار و مطالبات مهم و بزرگ را از نماینده درخواست کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید شرایط و موقعیت‌ها را درک کنند اضافه کرد: مردم با سنجید این شرایط می‌توانند روند کار نماینده را در حوزه کاری خود تسهیل و وی بهتر پاسخگوی مطالبات و نیازمندی‌های شهرستان‌ها باشد. 

در پایان این مراسم از خدمات "رسول فهر" قدردانی و "یوسف ابراهیم پور" به عنوان شهردار جدید شهر نلاس معرفی شد.

به گزارش ایرنا، شهر نلاس با جمعیت ۱۲ نفری از توابع بخش وزینه در ۱۰ کیلومتری سردشت واقع شده است؛ شهرستان مرزی سردشت نیز در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است .

شهرستان های پیرانشهر و سردشت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha