استاندار سمنان: امیکرون ۶۲ درصد میزان بستری‌ها در بیمارستان را افزایش داد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: روند صعودی امیکرون در استان مراجعات مردم به بیمارستان ها را نسبت به هفته گذشته ۱۳ درصد و میزان بستری در بیمارستان‌های استان را ۶۲ درصد افزایش داد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه  در ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در سالن جلسات کوثر استانداری افزود: اکنون از مجموع هشت شهرستان استان، پنج شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۲ شهرستان نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته مراجعه  ۹۶۰ نفر به بیمارستان های استان سمنان ثبت شد که ۶۰۲ نفر کرونا مثبت بودند، از این تعداد مراجعه، رسیدگی به ۵۶۶ نفر به صورت سرپایی بود و ۳۶ نفر در بیمارستان ها بستری شدند.

اکنون شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدیشهر در رنگ‌بندی کرونایی قرمز هستند. شهرستان‌های سرخه و گرمسار نارنجی و میامی زرد کرونایی است. 

کرونا طی شبانه روز گذشته سه فوتی داشت

استاندار سمنان با اشاره به اینکه طی ۲۴ گذشته ۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند تاکید کرد: بر اساس بررسی ها، از ۳ نفر فوتی، ۲ نفر به بیماری زمینه ای مبتلا و دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند و نفر سوم نیز هیچ یک از نوبتهای واکسن کرونا را دریافت نکرده بود.

وی گفت که در کل استان سمنان در حال حاضر ۵۱ بیمار کرونایی در آی سی یو و ۳۸۵ بیمار نیز در بخش های معمولی بستری هستند.

هاشمی ابراز داشت: از نگاه سامانه سیب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹۴.۶ درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن کرونا، ۷۸ درصد نوبت دوم و ۳۸ درصد نویت سوم واکسن کرونا را تاکنون دریافت کردند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۵۶ هزار نفر اتباع در استان سمنان وجود دارند و از این تعداد ۲۴ هزار نفر در مهمانشهر مهاجرین خارجی سکونت دارند که ۹۷ درصد از این افراد نوبت اول و دوم و ۸۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت نمودند.

استاندار سمنان بیان کرد: در مجموع در استان ۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا وجود دارد که در هر شهرستان یک مرکز و در مرکز استان ۲ مرکز تجمیعی مستقر است و در کنار آن همچنین ۱۱ تیم‌سیار واکسیناسیون نیز در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: اقدامات مقابله ای با کرونا در بخش های واکسیناسیون، نظارت، پایش، غربالگری، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ارائه خدمات درمانی در استان در حال انجام است.

هاشمی با اشاره به وجود  ۵۴۹ روستا در استان سمنان، بیان کرد: در ۳۱۰ روستای دارای دهیاری، میانگین تزریق واکسن کرونا، نسبت به حوزه شهری بسیار بالاتر است.

وی افزود: در بحث مدیریت مقابله با کرونا، از ظرفیت ۷۵ تشکل مردم نهاد استان استفاده شد و این سمن ها پای کار آمدند که در حال حاضر ۲ نفر نیز به نمایندگی از این تشکل ها عضو ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا هستند.

بخش ویژه کودک در بیمارستان‌های استان تا ۲۴ تخت افزایش ظرفیت داد

استاندار سمنان گفت که از ظرفیت خیرین سلامت و صنعتگران استان نیز با برگزاری جلسات مستمر به منظور کمک رسانی به کادر درمانی و پزشکی استفاده شده است.

وی یادآور شد: در حوزه تخت اطفال تا قبل از پیک ششم کرونا ، ۱۰ تخت کودک وجود داشت که توسط دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و به منظور خدمات رسانی بیشتر و بهتر  ۲۴ تخت کودک طی یک هفته گذشته به مجموعه درمانی استان اضافه شد.

وی افزود: استان سمنان دارای ۱۰ بیمارستان است که از این تعداد ۸ بیمارستان دولتی و ۲ بیمارستان توسط بخش خصوص مدیریت می شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در مسیر زائران حرم رضوی، افزود: ساخت بیمارستان میامی با سفر رییس  جمهور به استان به پایان رسید که با توجه به طولانی بودن مسیر میامی به سبزوار و لزوم خدمات رسانی مطلوب شهروندان و زائران امام هشتم(ع)، ضرورت دارد به تجهیز این بیمارستان عنایت ویژه ای شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: روزانه بالغ بر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر ۶۵۰ کیلومتری محور تهران- مشهد در استان سمنان تردد دارند که به منظور نماز، استراحت و استفاده از مجتمع های بین راهی توقف می کنند و به همین دلیل در این مجتمع ها نیز غربالگری کرونا با وجود تیم های نظارتی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha