سامانه بارشی تا پایان هفته در مازندران فعال می‌ماند

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی فعال بودن سامانه بارشی اعلام کرد که آسمان مازندران از امروز شنبه تا آخر هفته نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران جوی این استان براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی در روز جاری را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی کرد.
طبق پیش‌بینی هواشناسی، با ضعیف شدن موقت این سامانه ناپایدار جوی، شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود بگونهای که دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای در مقایسه با روز مقابل آن دو تا سه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز سه تا چهار درجه افزایش می‌یابد.

با فعال شدن دوباره سامانه ناپایدار جوی از بعدازظهر روز یکشنبه، آسمان مازندران بتدریج ابری با بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.

شرایط جوی مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری همراه باکاهش دما و بویژه در غرب استان با بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در مقایسه با روز یکشنبه سه تا چهار و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی شده است. 
 
هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روز پنجشنبه را نیمه ابری گاهی با افرایش ابر و در آخرین روز هفته جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افرایش ابر پیش‌بینی کرده است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بابلسر و ایزدشهر با ثبت دمای ۱۲ و سیاه بیشه و آلاشت با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر نیز به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در روز گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش نشان می‌دهد.

داده‌های آماری ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح روز جمعه تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز شنبه، بیشترین میزان بارندگی با ۳۵.۴ میلی متر در رامسر به ثبت رسید و کمترین میزان بارش باران نیز در طی این مدت با سه دهم میلی‌متر مربوط به بلده بود. 

وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha