۲۲۰۰ بیمار کرونایی در مشهد پس از ترخیص مراقبت پرستاری شدند

مشهد- ایرنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ پس از ترخیص از بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه، تحت حمایت و مراقبت پرستاری قرار گرفتند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر امیررضا صالح مقدم گزارش داد: سامانه پیگیری بیماران ترخیصی مبتلا به کرونا از نیمه آبان ماه امسال در تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه وضعیت بیماران کرونایی ترخیص شده متناسب با نیاز آنان در ۲۴ ساعت اول، سه روز اول و یک هفته اول پس از ترخیص به صورت تلفنی پیگیری می‌شود. 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پرستاران فعال در این سامانه موظف هستند وضعیت موجود بیمار را پس از ترخیص کنترل نمایند و ضمن ارائه آموزش‌های لازم، مشاوره‌های مراقبتی را در اختیار آنها قرار دهند.

وی گفت: تاکنون پنج درصد بیماران ترخیص شده نیاز به بستری مجدد پیدا کردند که این امر نشان از اثربخشی نحوه پیگیری بیماران دارد.

دکتر صالح مقدم افزود: در این طرح افزون بر ۷۰ درصد بیماران از کیفیت و کمیت پیگیری وضعیت خود توسط پرستاران رضایت نسبی داشتند. 

در حال حاضر هزار و ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha