خط تولید و بسته بندی سموم تقلبی در مرودشت کشف شد

شیراز-ایرنا-مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: یک کارگاه تهیه، تولید و توزیع سموم و کودهای تقلبی در شهرستان مرودشت کشف و مهر و موم شد.

حمید دبیری روز شنبه در این باره گفت: در این عملیات علاوه بر هشت تن سموم و کودهای تقلبی به ارزش تقریبی ۶۳ میلیارد ریال، خط تولید و بسته بندی این سموم نیز کشف و ضبط شد.

به گفته وی؛ مقادیر زیادی برچسب ، بطری، پاکت و دستگاه های جت پرینتر و وکیوم نیز کشف شده است که تمامی اقلام مکشوفه به انبار مدیریت حفظ نباتات منتقل و پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع شد.

او تصریح کرد: این اقدام توسط گروه  ویژه گشت بازرسی و نظارت بر سموم دفع آفات نباتی متشکل از مدیریت حفظ نباتات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اتحادیه فروشندگان سموم، سازمان تعزیرات حکومتی، اداره اماکن و دادستانی شهرستان مرودشت انجام شد.

دبیری با اشاره به اینکه با فروشندگان سموم و نهاده های غیر مجاز برخورد خواهد شد،گفت: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی استان فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند، ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می شود.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha