۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84649107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قهرمانان کراس فیت همدان معرفی شدند

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۶
کد خبر: 84649107
قهرمانان کراس فیت همدان معرفی شدند

همدان- ایرنا- دبیر هیات ورزش‌های همگانی همدان از برگزاری مسابقات قهرمانی کراس فیت در این استان خبر داد و گفت: ورزشکاران برتر این دوره از رقابت‌ها جهت اعزام به مسابقات قهرمانی کشور معرفی شدند.

عباس سعیدیان روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقابت‌ها در رده سنی آزاد و در ۲ بخش مجزا آقایان و بانوان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این پیکارها و در بخش پسران عرفان پارسیان عنوان قهرمانی را کسب کرد، میلاد فیضی بر سکوی دوم قرار گرفت و برزین احمدی سوم شد.

سعیدیان افزود: همچنین در بخش بانوان مهدیه محمدظاهری در جایگاه نخست قرار گرفت، فاطمه عباسی دوم شد و سارا طورجی عنوان سوم را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات با همکاری هیات ورزش‌های همگانی و کمیته کراسفیت استان همدان برگزار شد و به نفرات برتر مدال و لوح قهرمانی به همراه جایزه نقدی اعطا شد.

دبیر هیات ورزش‌های همگانی همدان ادامه داد: قهرمانان این دوره از مسابقات به رقابت‌های کشوری اعزام خواهند شد.

ورزش «کراس فیت» زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور؛ ترکیبی از تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌برداری به‌ شیوه‌ المپیکی با استفاده از کتل‌بل و وزن خود بدن است.

تمرکز ورزش کراس فیت بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب است.

کراس‌فیت در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شخصی به نام «گریگ گلسمن» نوجوان ژیمناستیک‌کار اهل کالیفرنیای آمریکا ابداع شد و در سال‌های اخیر بیش از ۵ هزار باشگاه در سراسر جهان این ورزش را به صورت اختصاصی تمرین می‌دهند.

فعالان رشته «کراس‌فیت» در قدرت، استقامت و سرعت از سایر ورزشکاران پیشی گرفته و به علت استقبال کم‌نظیر دارای مسابقات رسمی در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha