سردار رحیمی: با بانوان موتورسوار به دلیل رانندگی بدون گواهینامه برخورد می‌شود

تهران- ایرنا- رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون هیچگونه گواهینامه موتورسیکلت سواری برای بانوان صادر نشده است، گفت: پلیس با بانوان موتورسوار در پایتخت به عنوان رانندگی بدون گواهینامه برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از پیلس پایتخت، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه   در جلسه توجیهی طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران متخلف افزود: طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران از ۳۰ بهمن در ۱۰۰ ایستگاه و نقطه از پایتخت  اجرا و موتورسیکلت سواران متخلف به صورت ساعتی توقیف می شوند.

وی گفت: رانندگی بانوان با موتورسیکلت، عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک شامل پلاک مخدوش، پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف، موتورسیکلت سواران فاقد مدرک شامل کارت موتور بیمه‌نامه و گواهی‌نامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار از جمله این تخلفات است.

رحیمی ادامه داد: موضوع دیگری که پلیس با آن برخورد می‌کند رانندگی افراد فاقد گواهی نامه است؛ کسی که گواهی نامه نداشته باشد اجازه ندارد وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت استفاده کند.

وی در رابطه با اینکه چه برخوردی با این تخلفات انجام خواهد شد، گفت: این موتورسیکلت‌ها حداقل ۱۲ ساعت توقیف خواهند شد، البته فعلا برنامه‌ای برای انتقال آنها به پارکینگ نخواهیم داشت و این توقیف ساعتی خواهد بود و راکبان وسایل نقلیه باید تعهد بدهند که دیگر این جرایم را تکرار نکرده و علاوه بر آن جرایم رانندگی معوق خود را نیز در مدتی معلوم پرداخت کنند.

رحیمی اضافه کرد: اگر پس از ۱۲ ساعت صاحب موتورسیکلتی نسبت به ترخیص آن اقدام نکند به پارکینگ منتقل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha