۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84649633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد و باران خراسان شمالی را فرا می گیرد

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 84649633
باد و باران خراسان شمالی را فرا می گیرد

بجنورد-ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت امشب در استان فعال می شود که سبب وزش باد و بارش باران و برف خواهد شد.

هادی شیرازی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی از اواخر امشب در استان بویژه در نیمه شمالی استان فعال می شود که به تدریج سبب بارش باران و برف و نیز کاهش دمای هوا خواهد شد.

وی افزود: شدت بارش ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان، مانه و سملقان خواهد بود و مردم شهرستان های فاروج، شیروان و جاجرم هم با وزش باد گاهی باد شدید لحظه ای روبه رو خواهند شد.

شیرازی افزود: دمای هوا در امروز در گرم ترین ساعات تا هفت درجه سانتیگراد افزایش می یابد اما از امشب تا صبح روز سه شنبه مردم استان در مناطق مختلف کاهش چهار تا پنج درجه سانتیگرادی دمای هوا را تجربه می کنند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته رباط قره بیل با کمینه دمای منهای هشت درجه سانتیگراد سردترین و اسماعیل آباد با بیشینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان ثبت شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد منهای یک درجه و بیشینه دمای آن پنج درجه سانتیگراد گزارش شده است. 

میانگین بارندگی در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha