۴۵۰۰ مادر باردار در مشهد واکسیناسیون کامل شده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون چهار هزار و ۴۸۹ مادر باردار و معادل ۱۱.۲ درصد این گروه از مادران در حوزه زیرپوشش این دانشگاه واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد احمدیان افزود: از زمان شروع واکسیناسیون مادران باردار تاکنون ۶۹ هزار و ۲۷۴ دُز واکسن کرونا به این گروه از مادران تزریق شده است.

وی ادامه داد: از میان ۳۹ هزار و ۹۷۱ مادر باردار واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۳۴ هزار و ۷۳۴ نفر و معادل ۸۶.۹ درصد دُز اول، ۳۰ هزار و ۵۱ نفر و معادل ۷۵.۲ درصد دُز دوم و چهار هزار و ۴۸۹ نفر و معادل ۱۱.۲ درصد دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادران باردار یکی از گروه‌های پرخطر جامعه در ایام شیوع کرونا هستند و با توجه به اینکه در موج ششم شیوع این ویروس قرار داریم این گروه از مادران باید به دلیل شرایط خاصی که دارند بیشتر از دیگر گروه‌های جامعه نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون اقدام نمایند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۶۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۲۸ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۷ دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۹۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۸۹۰ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha