۶۰ درصد آموزش‌ در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مجازی شد

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پیرو مصوبات ستاد استانی مقابله باکرونا برگزاری کلاس‌های آموزشی نیمسال دوم تحصیلی در شهرهای دارای وضعیت آبی و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ۴۰ درصد حضوری و ۶۰ درصد مجازی خواهد بود.

دکتر محسن مرادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری کلاس‌های حضوری است اما در شهرهای دارای وضعیت قرمز، آموزش‌ها به صورت مجازی است.

وی ادامه داد: دروس عملی دانشجویان دانشکده پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دروس عملی و آزمایشگاهی و کارگاهی نیز با رعایت پروتکل‌ها و تعداد محدود به صورت حضوری خواهد بود. 

وی افزود: جلسات دفاع از پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مرادی در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌ها ادامه داد: برگزاری امتحانات بسته به وضعیت شهرها از نظر شیوع کرونا دارد که به احتمال زیاد برگزاری امتحانات به صورت حضوری خواهد بود ولی اگر شهری در وضعیت قرمز باشد امتحانات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی گفت: براساس برآورد وزارت علوم در دوران شیوع کرونا ۶۰ تا ۷۰ درصد افت تحصیلی در نظام آموزشی اتفاق افتاده‌ است و در بخش تدریس و برگزاری آزمون‌ها و امتحانات ارزیابی دقیق صورت نگرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه در آزمون مجازی نظارتی وجود ندارد، دانشجو برای پاسخ به سوالات از کتاب و جزوه و حتی اطلاعات دیگران در زمان برگزاری آزمون استفاده می‌کند که همین امر موجب می‌شود دانشجو بدون یادگیری، نمره خوبی هم کسب ‌کند.

وی ادامه داد: نظم موجود در کلاس‌های حضوری در کلاس‌های آنلاین محقق نمی‌شود و تعهد استاد و دانشجو در کلاس‌های حضوری بیشتر و تدریس کیفیت بهتری دارد در نتیجه کیفیت امتحانات حضوری نیز بهتر است.

مرادی گفت: علاوه بر آن برگزاری کلاس‌های آنلاین نیازمند اتصال اینترنتی استادان و دانشجویان است و دسترسی به اینترنت توسط افرادی که در مناطق دوردست و مناطق روستایی زندگی می‌کنند، ضعیف است و کیفیت برگزاری امتحانات برای آنان کاهش می‌یابد.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکزآموزشی است.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha