۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84649812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض های گسترده مخالفان تمهیدات کرونایی در استرالیا

تهران – ایرنا- اعتراض های گسترده در مخالفت با تدابیر کرونایی شهر کانبرا پایتخت استرالیا را فرا گرفت و در جریان آن سه نفر بازداشت شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری اس بی اس، پلیس تخمین زد که ۱۰ هزار معترض روز شنبه طی تجمعی در مخالفت با اجباری بودن واکسیناسیون، به سمت ساختمان پارلمان راهپیمایی کردند.

پلیس تخلفات افراد بازداشت شده را عبور دادن کامیون از میان سد معبر و زیر پاگذاشتن صلح برشمرد.

این نگرانی وجود داشت که معترضان در مقابل یک مرکز واکسیناسیون کودکان تجمع کنند، اما پلیس تائید کرد که این برنامه موفقیتی درپی نداشت.

یک نمایشگاه کتاب که قرار بود روز شنبه از سوی یک موسسه خیریه برگزار شود، به دلیل تخریب حصارهای اطراف آن لغو شد.

در همین حال، «پولین هانسون» یکی از سناتورهای استرالیایی در جمع معترضان که به نظر می رسید ترکیبی از فعالان مخالف واکسیناسیون، نظریه پردازان توطئه و افرادی از جنبش شهروندان مستقل بودند، حاضر شد و با آن به گفت و گو پرداخت.

این وقایع در حالی روی داد که اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا گفت، نگرانی معترضان در مخالفت با احکام صادر شده در مورد واکسیناسیون را درک می کند. وی افزود: استرالیا یک کشور آزاد است و این افراد از حق اعتراض برخوردار هستند. من از آنها می خواهم این کار را به روشی مسالمت آمیز و محترمانه انجام دهند.

معترضان تلاش داشتند با این تجمعات، دولت های فدرال، ایالتی و قلمرویی را مجاب کنند فورا احکام صادر شده در مورد اجباری بودن واکسیناسیون برای کارگران را لغو کنند.

اعتراض ها در استرالیا از اواخر ژانویه (بهمن) آغاز شده، اما بر اساس اعلام پلیس، گردهمایی روز شنبه قابل توجه و چشمگیر بوده است.

دولت فدرال استرالیا سال گذشته واکسیناسیون را برای کارکنان فعال در زمینه مراقبت از سالمندان، کارگران معلول و افرادی که در شرایط پرخطر در نظام سلامت کار می کنند، الزامی کرد.

این درحالی است که اکثر ایالت ها و قلمروها در استرالیا احکام گسترده تری را به اجرا گذاشتند و افراد واکسینه نشده را از ورود به رستوران ها، سالن های کنسرت و بسیاری از اماکن عمومی منع کردند.

در استرالیا که ماه جاری مرزهایش را به روی گردشگران باز می کند، ۹۴ درصد از افراد ۱۶ سال و بالاتر دو دُز واکسن را دریافت کرده اند، اما این کشور همچنان با موج به شدت قابل انتقال سویه اُمیکرون دست به گریبان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha