۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1045
کد خبر: 84649874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای مازندران تا ۶ درجه کاهش می‌یابد 

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳
کد خبر: 84649874
دمای هوای مازندران تا ۶ درجه کاهش می‌یابد 

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد با ورود سامانه سرد بارشی جدید از اواخر امشب، دمای هوای این استان از فردا تا روز پنجشنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و بیشترین میزان کاهش دما نیز با ۶ درجه در روز دوشنبه اتفاق خواهد افتاد.

 به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران پیش بینی کرد این سامانه جدید علاوه بر بارش متناوب باران و برف، با کاهش محسوس دما بویژه در شهرهای ساحلی همراه است و بیشترین میزان کاهش دما نیز در مناطق مرکزی و شرقی این استان اتفاق خواهد افتاد
طبق این پیش بینی ، با ورود این سامانه جدید بارشی از اواخر امشب، دمای هوا در روز دوشنبه در مناطق مرکزی و شرقی در مقایسه با امروز بین پنج تا ۶ و در مناطق غربی نیز بین سه تا چهار درجه کاهش خواهد یافت.
جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوا در شهرهای مرکزی و شرقی مازندران از ۱۶ درجه سانتی گراد در روز جاری فردا دوشنبه با ۶ درجه کاهش به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز از ۱۵ درجه سانتگیراد بالای صفر در روز یکشنبه با پنج درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.
بیشترین میزان کاهش دما در مناطق غربی نیز در عباس آباد اتفاق خواهد افتاد بگونه ای که دمای هوای این شهر از ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز جاری فردا با چهار درجه کاهش به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. 
ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز در طی این مدت شاهد کاهش چهار تا پنج درجه ای دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز با ۵ درجه در بلده، سوادکوه، سیاه بیشه و کجور نوشهر خواهد بود.
داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دشت ناز با ۱۲.۷ و آلاشت با ۳.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سرترین مناطق استان در روز گذشته بودند.
دمای هوای امروز شهر ساری مرکز مازندران نیز در گرمترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته چهار درجه افزایش نشان میدهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با باد ملایم و موج کوتاه پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha