۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84649917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد: برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز باید بازدارنده باشد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر باید برابر قانون و به صورت بازدارنده انجام شود.

رضا نصیری روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در گناباد افزود: همه مسوولان و دست اندرکاران ذیربط باید با  رویکرد پیشگیرانه و برابر ضوابط قانونی به وظیفه خود در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز عمل و از هرگونه اقدام غیر قانونی در این زمینه خودداری کنند.

وی خواستار تشکیل کارگروهی با حضور متولیان مربوطه شامل دادستان عمومی و انقلاب، شهردار و اعضای ذیربط و افزایش بازدید و بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز و ارایه گزارش از این مشکل حداکثر در ۴۸ ساعت آینده شد.

فرماندار گناباد ادامه داد: در این کارگروه باید مسائل و مشکلات ساخت و ساز غیر مجاز با ارائه راهکارهای عملی به صورت تخصصی برای جلوگیری از آن تدوین و ارایه شود.

وی گفت: شهرداری گناباد و محیط زیست نیز در جهت اطلاع رسانی با نصب تابلوهای هشدار دهنده نسبت به آگاهی مردم از آسیبها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنند.

نصیری با تاکید بر استمرار جلسات ستاد ساماندهی و پیشگیری و مقابله با ساخت و ساخت های غیر مجاز افزود: در مرحله نخست این معضل در شهر گناباد و محدوده آن و در مراحل بعدی در سایر بخشهای مرکزی و کاخک به صورت ریشه ای بررسی و راهکارهای مقتضی برای برخورد و جلوگیری از استمرار آن اتخاذ می شود.

وی ادامه داد: برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان به ۲۰ سال گذشته برمی‌گردد که به دلیل برخی سهل انگاری های دست اندرکاران مربوطه صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز پنجشنبه هفته گذشته در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرداریهای گناباد بر برخورد قاطع و ضربتی با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان تاکید کرده بود.

جواد خدایی افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر گناباد به هیچ عنوان خوشایند نیست و باید نسبت به جمع آوری این ساخت و سازها اقدام شده و در سریعترین زمان ممکن جلسه نخست برای این منظور با حضور مسوولان و دست اندرکاران ذیربط تشکیل و گزارش آن به استانداری خراسان رضوی ارسال شود.

وی ادامه داد: باید با حمایت دادستان عمومی و انقلاب گناباد در یک طرح ضربتی قاطع یک هفته ای با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهری برخورد قاطع صورت گیرد و حداکثر ظرف یک هفته آینده گزارش ابتدایی اقدامات در این زمینه به صورت مدون به استانداری خراسان رضوی منعکس شود.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha