۵ هزار میلیارد ریال برای احداث ۲ بیمارستان در آذربایجان‌غربی جذب شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با استفاده از ماده ۵۶ برای ۲ بیمارستان در دست احداث استان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

محمدامین ولی‌زاد روز یکشنبه در جلسه ببررسی وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی بوکان افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سطح استان می توانند برای احداث مراکز درمانی حوزه انتخابیه خود از جمله بیمارستان ها از محل ماده ۵۶ اعتبار دریافت کنند.

وی افزود: در این راستا هزار میلیارد ریال برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد و چهار هزار میلیارد ریال نیز برای احداث بیمارستان میاندوآب توسط نمایندگان این شهرها در قالب این ماده اعتبار جذب شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر ماده ۵۶ که در قالب مشارکت بانک ها و مراکز پولی است میتوان از ظرفیت سفر ریاست جمهوری که در آینده به سطح استان انجام می گیرد نیز برای تکمیل مراکز درمانی استفاده کرد.

ولی زاد، با بیان اینکه در حال حاضر پنج دانشکده پرستاری در سطح استان وجود دارد ادامه داد: برای سرمایه گذاری در بخش آموزشی باید در سطح استان نیروی بومی تربیت و از آنها در مراکز آموزشی استفاده کرد.

وی در خصوص شهرهای کوچک استان که فاقد بیمارستان هستند گفت: برای پرکردن خلاء بیمارستان در این شهرها از درمانگاه های ۲۴ ساعته استفاده خواهد شد تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود استفاده کنند.

۵ هزار میلیارد ریال برای احداث ۲ بیمارستان در آذربایجان‌غربی جذب شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اذربایجانغربی همچنین با حضور در مرکز تزریق واکسن این شهرستان اظهار کرد: بحث پیگیری افراد واکسن نزده به طور جدی باید انجام شود.


بوکان از نظر بهداشتی از جمله شهرستان های کم برخوردار استان است

سرپرست فرمانداری بوکان نی زدر این جلسه گفت: این شهرستان با وجود استعداد های فراوان و بالقوه ای که از نظر مراکز درمانی و بهداشتی دارد ولی جزو شهرستان های کم برخودار در این حوزه در استان به شمار می رود.

باباخان اسکندری ادامه داد: با وجود توسعه بیمارستان شهید دکتر قلی پور ولی آزمایشگاه آن فاقد امکانات و تجهیزات لازم است.

وی در خصوص دستگاه سونوگرافی بیمارستان نیز اظهار داشت: دستگاه بکار گرفته شده در بیمارستان این شهرستان دچار فرسودگی شده و تصاویر آن مورد قبول پزشکان متخصص نیست.

اسکندری همچنین با اشاره به کمبود دارو در این شهرستان نیز افزود: در این شهرستان کمبود دارو برای بیماران پیوندی و ام اس وجود دارد که لازم است برای این امر و جبران آن مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات لازم را انجام دهند.

بیمارستان فعلی بوکان جوابگوی جمعیت کنونی آن نیست

نماینده مردم بوکان در مجلس شوری اسلامی نیز گفت: بیمارستان این شهرستان جوابگوی جمعیت فعلی را نمی کند و می طلبد در بخش بهداشت و درمان توجه ویژه و خاصی به آن شود.

انورحبیب زاده همچنین از شروع به کار الحداث یک بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: پیمانکار این طرح تعیین شده ولی اختصاص بودجه به این طرح قطره چکانی است.

وی از عدم تجهیز درمانگاه تخصصی بوکان نیز انتقاد کرد و گفت: با گذشت چندین ماه از افتتاح این طرح هنوز این درمانگاه تجهیز نشده که با فعالیت این درمانگاه به کاهش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان این شهرستان در شرایط کرونایی کمک شایانی خواهد کرد.

شهرستان بوکان با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha