۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84650581
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون در روستاهای غرب خراسان رضوی خانه به خانه شد

سبزوار- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در تداوم اقدامات پیشگیرانه این معاونت در خصوص موج ششم کرونا، طرح ارائه خدمات غیرحضوری به گروههای پرخطر و واکسیناسیون خانه به خانه در روستاهای زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی با جدیت دنبال می‌شود.

دکتر فاطمه نوده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند واکسیناسیون و ارائه خدمات به گروه‌های هدف، سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در این شهرستان فعال شده و اطلاع رسانی واکسیناسیون دز سوم و آغاز عملیات واکسیناسیون سنین بالای ۹ سال نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش سویه جدید اومیکرون، تمامی واحدهای ارائه خدمات سطح یک خانه بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: پیگیری لازم برای تامین اقلام حفاظت فردی و ضدعفونی، هماهنگی برای موارد مراقبت در منزل با بهورزان خانه های بهداشت و نیز پیگیری و درخواست پالس اکسیمتر برای خانه های بهداشت انجام شده است.

دکتر نوده افزود: همچنین هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی درمان سرپایی کرونا با سویه اومیکرون ویژه پزشکان، رفع کمبود و نیازهای کلیه مراکز منتخب شانزده‌گانه و پیگیری موارد ثبت مشکوک و قطعی به کووید ۱۹ در سامانه سیب در سطح مراکز سلامت و در صورت نیاز ارجاع به مراکز منتخب و رهگیری موارد مثبت توسط بهورز و مراقب سلامت انجام می شود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha