اخبار کوتاه از مهاباد

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳
کد خبر: 84650651
اخبار کوتاه از مهاباد

مهاباد- ایرنا- اهدای ۲ میلیارد ریال کمک به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد توسط پزشک مختصص، اصلاح و تمعیر ۴۵۰ گاردریل تخریب و به سرقت رفته محورهای مواصلاتی و قهرمانی تیم فوتسال شبکه بهداشت و درمان در مسابقات فوتسال ادارات جام دهه فجر از جمله اخبار کوتاه این شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دکتر "مهتاب درویش" پزشک خیر متخصص طب فیزیک و توانبخشی یک دستگاه نوار عضله و عصب به مبلغ ۲ میلیارد ریال به بیمارستان مهاباد اهدا کرده است.

بهائ الدین حسنی ادامه داد: این دستگاه کاربرد بسیار زیادی برای بیماران دارای مشکل آسیب‌های عصبی که منجر به بروز علائم گزگز، بی حسی، ضعف، عدم تعادل و درد در اندام‌های پا دارد و بیماران قبل از خرید این دستگاه باید به بخش خصوصی مراجعه می کردند.

وی اظهار داشت: هزینه یک بار استفادە از دستگاه نوار عضله در کلینیک‌های خصوصی با تعرفه بخش خصوصی محاسبه می شد که با خریداری این دستگاه برای بیمارستان مهاباد، هزینە استفادە از این خدمات با تعرفه دولتی محاسبه خواهد شد.

حسینی ضمن قدردانی از مشارکت خیرین مهاباد در دوران کرونا اضافه کرد: خیرین شهرستان مهاباد در طول ایام مقابله با کرونا بیش از ۸۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان مهاباد کمک کردند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد یکی از بیمارستان های قدیمی استان است که هم اکنون چند برابر ظرفیت خود و با بالغ بر ۲۷۰ تخت فعال بیش از ظرفیت اسمی خود به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.

این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می رود که علاوه بر خدمات دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.

۴۵۰ عدد گاردریل در مهاباد جمع آوری و تعمیر شدند

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال ۴۵۰ عدد گاردریل در محورهای ارتباطی این شهرستان جمع آوری و تعمیر شده است.

رحمت نویدی نیا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ عدد گاردریل در محورهای ارتباطی مهاباد نصب و نسبت به تعمیر و جمع آوری ۴۵۰ عدد گاردریل دیگر اقدام شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده گاردریل های محورهای مواصلاتی در طول سال به سرقت رفته است، گفت: این اقدام به منظور ایمن سازی محورهای ارتباطی و جلوگیری از واژگونی وسایط نقلیه در نقاط پرتگاهی و نیز جداسازی ترافیک رفت و برگشت در جاده‌ها صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: گاردریل‌ها تاثیر به سزایی در کاهش اثرات مخرب حوادث دارند به همین دلیل رفع نواقص و آسیب‌های وارده بر گاردریل‌ها باید به سرعت انجام شود.

نویدی نیا گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سفرها از محورهای بین شهری صورت می‌گیرد، باید نگاه ویژه‌ای به نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی بین شهری داشت.

وی گفت: شهروندان نیز در صورت مشاهده موارد مشکوک یا مشاهده سرقت علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات کنار جاده‌ای از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری یا پلیس ۱۱۰ مراتب را گزارش دهند.

شبکه بهداشت و درمان مهاباد قهرمان رقابت‌های فوتسال جام فجر شد

تیم شبکه بهداشت و درمان مهاباد به عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال ادارات این شهرستان را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، آخرین دیدار مسابقات فوتسال جام فجر  گرامیداشت "دهه مبارک فجر" بین تیم‌های آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان برگزار شد که در پایان تیم شبکه توانست با نتیجه چهار بر سه ضمن کسب برتری این دیدار عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را نیز کسب کند.

در پایان این رقابت‌ها به هر یک از تیم های برتر جام قهرمانی و جوایزی از سوی اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال اهدا شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha