سهل‌انگاری در مدیریت پسماند آستارا پذیرفتنی نیست

آستارا - ایرنا - سرپرست فرمانداری آستارا با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات جلسات مدیریت پسماند، وضعیت فعلی جمع‌آوری و امحا زباله را غیرقابل پذیرش اعلام کرد و از مسئولان مرتبط و شهرداری‌ها خواست به وظایف خود با جدیت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز یکشنبه در جلسه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا گفت: اگر مسئولان متولی مدیریت پسماند از مسئولیت خود خسته شده اند و تمایل به تداوم کار و خدمت ندارند، مسئولیت ها را رها کنند تا افراد با انگیزه وارد میدان عمل شوند.

وی افزود: متاسفانه گزارش های دستگاه های متولی امر، نشانگر این است که شرایط و وضعیت مدیریت پسماند، همان شرایط ابتدای سال جاری است و این هرگز قابل پذیرش و چشم پوشی نیست و متولیان امر باید به رسالت خود به طور کامل عمل کنند.

رضایی پور آستارا را دروازه ورود به گیلان از شمال غرب معرفی کرد و ادامه داد: در آستانه سال نو و ورود گردشگران و مسافران داخلی و خارجی هستیم و جمع آوری و امحا زباله و نظافت شهری باید به درستی صورت گیرد و در شرایطی که زباله به عنوان طلای کثیف شناخته می شود، نباید شاهد انباشت و معضلات زیست محیطی آن باشیم.

جمشید مهدوی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا نیز در این جلسه از شهرداری های آستارا و لوندویل خواست، در صورت عدم رضایت از شرکت مجری طرح تفکیک زباله از مبدا، با شرکت دیگری قرارداد منعقد کنند.

وحید مصطفی دوست رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم در این جلسه از مشارکت ۷۰ درصدی خانوارهای شهر آستارا در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا خبر داد و کاهش ۳۰ درصد میزان زباله های شهری را نتیجه اجرای آن طرح اعلام کرد.

وی گفت: خوشبختانه ۵۷ مطب، آزمایشگاه و کلینیک پزشکی با یک شرکت جمع آوری زباله های عفونی قرارداد منعقد کرده اند و زباله های آنها به بیمارستان منتقل نمی شود و برای تسری این طرح به سایر مطب ها و مراکز درمانی تلاش می کنیم.

طبق اعلام شهرداری آستارا روزانه حدود ۱۲۰ تن زباله از شهرهای آستارا و لوندویل جمع آوری و در منطقه ای به نام داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha