هواشناسی از افزایش سرعت وزش باد در استان همدان خبر داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که در پی تغییرات جوی و فعالیت یک موج کم فشار، سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان طی ۲ روز آینده (به خصوص بعدازظهرها) افزایش می یابد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب و هوایی استان همدان در روزهای آینده کمی ناپایدار است، اظهار داشت: بر همین اساس از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود که فعالیت عمده آن ریزش پراکنده برف در مناطق شمالی استان خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش های این سامانه بسیار خفیف است و در سایر نقاط نیز به صورت ابرناکی آسمان نمایان می شود.

وی خاطر نشان کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته، ریزش پراکنده برف مناطق شمالی استان همدان همچون شیرین سو و رزن را فرا گرفته است.

به گفته باقری شکیب، بهار با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و قهاوند با هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در این مدت نیز به ترتیب ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha