ایران قطب پزشکی منطقه و جهان/تربیت سالی۷هزار پزشک از دستاوردهای انقلاب اسلامی

تهرن- ایرنا- نایب رییس شورای عالی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی تاکید کرد: ایران به عنوان قطب پزشکی در منطقه و جهان می‌درخشد و به برکت انقلاب اسلامی و ادغام آموزش و درمان، سالی هفت هزار پزشک در کشور تربیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر ناصر سیم فروش روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی افزود: ایران در بسیاری از مجامع پزشکی و تحقیقاتی به ویژه در جهان اسلام الگو است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در این بخش دستاوردهای بزرگی دارد، یادآور شد: یکی از بزرگ ترین دستاوردها در حوزه پزشکی که مولود انقلاب بوده ادغام بخش آموزش با بخش درمان در علوم پزشکی است، پیش از این سالی ۸۰۰ پزشک در کشور تربیت می شدند که به برکت انقلاب اسلامی اکنون این رقم به سالی هفت هزار پزشک رسیده است.

رییس هیات اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقاتی رازی ادامه داد: این کمیت و این تعداد پزشک مقدمه کیفیت است، حتی در زمان جنگ تحمیلی ارتباط ما با جوامع قطع نشد و مقالات علمی بسیاری ارایه کردیم.

سیم فروش با یادآوری اینکه پیش از انقلاب رشته جراحی زنان و زایمان برای بانوان وجود نداشت و در مشقت بودیم، افزود: در این زمینه در انقلاب اسلامی رشد چشمگیری در رشته پزشکی کشور ایجاد شد، ما در دوران انقلاب متخصصان برجسته ای تربیت کردیم.

وی به اعزام بیمار به خارج از کشور و مصرف ارز در پیش از انقلاب اشاره کرد و افزود: ما توانستیم با تربیت نیروی تخصص ۵۰ هزار میلیون دلار در این زمینه صرفه جویی کنیم، ‌همچنین در زمینه توریسم آموزشی و درمانی موفق بودیم و اقدامات ارزنده ای انجام شده است.

نایب رییس شورای عالی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره رازی برگزیدگان در سه بخش علوم بالینی، علوم پایه و بخش فناوری و تحقیقات انتخاب شدند، امسال  تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره ۲ برابر شده است.

سیم فروش ادامه داد: از بین ۸۰۰ نفر شرکت کننده در این جشنواره، ۴۰۰ نفردر ارزیابی انتخاب و از بین آنها ۳۶ نفر برگزیده شدند، از این تعداد ۱۵ نفر برگزیده بخش علوم بالینی و علوم پایه و بخش فناوری وتحقیقات هستند و ۲۱ نفر در زمینه دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با شعار "انا مدینه العلم و علی باب ها" امروز درآستانه میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، همه ساله به منظور تجلیل از محققان برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور و محققان منطقه خاورمیانه و کشورهای عضو آیسسکو برای معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی با تأکید بر جنبه‌های نوآوری در ۲ قسمت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha