۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶
کد خبر: 84650866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت نفت برنت به دلیل بحران اوکراین از ۹۵ دلار گذشت

تهران - ایرنا - به دنبال افزایش تنش‌های ناشی از بحران اوکراین و درگیری احتمالی روسیه و آمریکا، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت)، امروز (دوشنبه) در بازار آتی لندن از مرز ۹۵ دلار گذشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا،  قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱.۱۵ درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، ۹۵.۵۷ دلار معامله شد.

نفت خام دریای شمال به عنوان مرجع اروپا، در معاملات بازار آتی بورس بین‌المللی در روز جمعه، نسبت به روز قبل شاهد افزایش ۳.۱۰ دلاری بود.

به گفته کارشناسان، تشدید تنش‌ها به دلیل درگیری احتمالی در خاک اوکراین و هراس از ایجاد مشکلات عرضه جهانی، قیمت نفت را افزایش داده است.

به نوشته افه، آمریکا احتمال می‌دهد که با استقرار بیش از یکصدهزار سرباز روس در مرز اوکراین به دنبال نارضایتی‌ مسکو از پیوستن اوکراین به ناتو، روسیه این هفته به این کشور حمله کند. این تهاجم احتمالی می‌تواند عرضه نفت را مختل کرده و به تحریم‌های تلافی‌جویانه غرب علیه روسیه منجر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر اوکراین در انگلیس نوشت: اوکراین ممکن است برای جلوگیری از جنگ با روسیه از عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صرف نظر کند. رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عضویت اوکراین در ناتو را عامل بروز جنگ قلمداد می‌کند.

با این حال، بهای نفت در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضای جهانی به دنبال بهبودی اقتصادهای سراسر جهان از همه‌گیری ویروس کرونا شاهد افزایش بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته از افزایش تنش میان سطح عرضه و تقاضا در آینده نزدیک خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha